اخبارخارجی

گروه آفریقایی- آمریکایی ها بیشترین افراد آسیب دیده بر اثر کرونا هستند

آوای سنت :  طبق بررسی‌های انجام شده گروه آفریقایی- آمریکایی ها بیشترین افراد آسیب دیده بر اثر کرونا هستند؛ نابرابری‌های نژادی موجود در کشور آمریکا بر تعداد مبتلایان سیاهپوست تأثیر گذاشته است.

طبق آمار رسمی که نشان‌دهنده‌ی تفاوت اساسی در تاثیر ویروس کرونا در انگلیس و ولز است، افراد سیاه‌پوست بیش از چهار برابر احتمال مرگشان در اثر کووید ۱۹ بیشتر از افراد سفیدپوست است. اداره‌ی آمار ملی یافته است که این تفاوت در تاثیر ویروس فقط به‌دلیل تفاوت‌های موجود در ثروت، سلامتی، آموزش و سبک زندگی این جوامع نیست.

به نقل از گاردین، مسئولین دریافتند که پس از در نظر گرفتن سن، اقدامات خوداظهاری سلامتی و معلولیت، و سایر عوامل اجتماعی افراد سیاه‌پوست هنوز دو برابر افراد سفیدپوست احتمال مرگ ناشی از کووید ۱۹ دارند. مردان بنگلادشی و پاکستانی ۱.۸ برابر بیشتر از مردان سفیدپوست احتمال مرگ دارند و زنان بنگلادشی و پاکستانی نیز ۱.۶ برابر نسبت به زنان سفیدپوست احتمال مرگشان بیشتر است. احتمال مرگ چینی‌ها و افراد دارای نژاد مخلوط تقریبا با سفیدپوستان برابر است.

احتمال مرگ افراد سیاه‌پوست به‌خاطر کووید ۱۹ چهار برابر بیش از سایرین است

اداره‌ی آمار ملی می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که این تفاوت در مرگ گروه‌های اقلیت نژادی فقط بخشی به‌سبب عقب‌ماندگی اجتماعی-اقتصادی و سایر شرایط است، اما بخش دیگر عامل تفاوت هنوز روشن نشده است.» ماه گذشته شبهاتی مطرح شد که گروه‌های اقلیتی در مواجهه با خطر بیشتری توسط کووید ۱۹ هستند و مناطق اقلیت‌نشین در انگلیس و ولز میزان مرگ بیشتری در اثر بیماری دارند.

«زبیده حق»، معاون رئیس صندوق «رانیمد» که یک اتاق تفکر برابری نژادی است، این یافته‌ها را نگران‌کننده خوانده و می‌گوید: «ما نمی‌توانیم اهمیت این تبعیض‌های نژادی را نادیده بگیریم. این عوامل مهم هستند اما در مدل‌های آماری در نظر گرفته نمی‌شوند.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (سی دی سی) ماه هاست خاطرنشان می کند که اقلیت ها بیشتر در معرض ابتلا و مرگ از کووید ۱۹ هستند. تارنمای «سی دی سی» با اشاره به لینک یک گزارش تحقیقاتی که در ماه آوریل منتشر شد می گوید: «داده های جاری حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری و مرگ در میان اقلیت های قومی و نژادی به گونه ای قابل توجه بیشتر است»

در اوایل ماه جاری آزمایشگاه پژوهشی «اِی پی اِم» در گزارشی خاطرنشان کرد که درصد تلفات کووید ۱۹ در میان سیاهپوستان آمریکایی ۲۴.۳ درصد بیشتر از سفیدپوستان بوده است. این به رغم آن است که نسبت شهروندان سیاهپوست در آمریکا تنها  ۱۲.۴ درصد جمعیت  کشور است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن