اخبارخارجی

گسترش اسلام هراسی در غرب

گزارش عرب نیوز از موج اسلام هراسی در غرب

آوای سنت : عرب نیوز معتقد است نفرت علیه مسلمانان نه تنها در انگلیس بلکه در بسیاری از کشورهای دارای جمعیت اکثراً غیر مسلمان، بسیار فراگیر شده است.

عرب نیوز  نوشت: روشن است که اعضای حزب محافظه کار انگلیس طی سال های اخیر، اظهار نظرهای زیادی علیه مسلمانان بیان کرده اند. بوریس جانسون در سال ۲۰۱۸ در مقاله ای زنان مسلمان را صندق پستی و سارقین بانک توصیف کرده بود. او هفته گذشته دوباره از عذرخواهی امتناع کرد ولی گفت اکنون که نخست وزیر شده است، چنین اظهاراتی نمی کند.
تصور کنید که اگر این اظهار نظرهای تحقیرآمیز در مورد سیاه پوستان یا یهودیان بیان شده بود، چه اعتراضات وسیعی صورت می گرفت. معیارهای دوگانه در غرب همچنان باقی است.
اعضای برجسته مسلمان عضو حزب محافظه کار مانند بارونس وارسی، رئیس سابق حزب، معتقدند باید در این مورد تحقیقات کاملاً مستقل انجام شود. با اسلام هراسی در حزب محافظه کار باید به همان اندازه جدی برخورد شود که در مورد حزب کارگر متهم به یهود ستیزی انجام شد.
به مساله اسلام هراسی توجه شایسته ای نشان داده نمی شود و به وجود گستردگی آن اذعان نمی شود. نژادپرستی ضد عرب نیز به ندرت در گفتمان جریانات اصلی قرار می گیرد .
تشدید منازعات در دو ماه گذشته در سرزمین های اشغالی و اسرائیل شاهد ایجاد تنش در نقاط دیگر بوده است. بار دیگر، شیوع اسلام هراسی و یهود ستیزی خیابان های اروپا، ایالات متحده و سایر نقاط را آلوده کرده است.
جوامع یهودی در اروپا مسئول جنایات اسرائیل نیستند. مسلمانان جهان نیز مسئول جنایات القاعده یا داعش نیستند. متأسفانه، چنین نفرتی به خیابان ها محدود نمی شود، بلکه در روزنامه ها و شاید مهمتر از همه در اینترنت یافت می شود.
نگرش های نژادپرستانه در آمریکا و اروپا را آشکارا می توان در مورد مهاجرت مشاهده کرد. بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به جای استقبال از پناهندگان سوری، مانع ورود آنها می شوند. ترامپ در سال ۲۰۱۵ خواستار منع ورود مسلمانان به امریکا شد و حزب جمهوریخواه هنوز به درستی از این سیاست فاصله نگرفته است.
این گونه مواضع نه تنها هزینه ای علیه سیاستمداران ندارد، بلکه مسلمانان شاهدند که بیشتر اوقات، مخالفت با مسلمانان از نظر انتخاباتی بسیار سودآور است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن