اخبارخارجی

گفتگوی شورای جهانی صلح و دانشگاه الازهر برای ارتقاء فرهنگ شکیبایی در جهان

آوای سنت : رئیس شورای جهانی شکیبایی و صلح و رئیس دانشگاه الازهر ، راههای تقویت همکاری در زمینه های آموزش و تحقیقات علمی برای ارتقاء ارزش های مدارا و صلح در سراسر جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به نقل از «thenationonlineng»،«احمد محمد الجروان» ، رئیس شورای جهانی شکیبایی و صلح و «دکتر محمد المحرصاوی» ، رئیس دانشگاه الازهر ، راههای تقویت همکاری در زمینه های آموزش و تحقیقات علمی برای ارتقاء ارزش های مدارا و صلح در سراسر جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این دیدار با هدف گستارش فرهنگ شکیبایی و تحکیم پیوند میان ادیان در دفتر المحرصاوی در قاهره انجام شد.

الجروان از تلاش های محلی ، منطقه ای و بین المللی الازهر به رهبری دکتر «احمد الطیب» ، شیخ الازهر قدردانی کرد و تاکید کرد که جهان در حال حاضر به مدارا و شکیبایی نیاز دارد تا انسان ها زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی یادآور شد که این شورا بورسیه های کارشناسی ارشد و دکتری بین المللی را در زمینه تساهل ، پذیرش دیگران و کنار گذاشتن خشونت و افراط گرایی راه اندازی کرده است و مدرک کارشناسی ارشد را در زمینه مدارا و صلح ارائه می دهد.

المحرصاوی گفت که هدف مسجد و دانشگاه الازهر به رهبری دکتر الطیب ، خدمت به بشریت بدون تبعیض است  که همان هدف شورای جهانی شکیبایی و صلح نیز هست.

وی همچنین بر تلاش ها و همکاری الازهر با واتیکان تاکید کرد که منجر به امضای مهمترین سند در قرن ۲۱ یعنی سند برادری بشری شد و این همکاری را گام مهمی در راستای تحکیم پیوندهای میان ادیانی دانست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن