اخبارخارجی

گفتگوی نمایندگان مسلمان با رهبران کنگره درباره اسلام هراسی در آمریکا

آوای سنت : به نقل از « wjla»، فعالان و نمایندگانی از سازمان‌های ملی، ایالتی و محلی مسلمانان با رهبران کنگره در ساختمان «کپیتال هیل» دیدار می‌کنند تا درباره موضوعاتی که مسلمانان آمریکا را در این کشور تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفتگو کنند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی برای هفتمین نشست سالیانه روز ملی حمایت از مسلمانان در ساختمان کنگره به شورای سازمان های مسلمانان آمریکا (USCMO)، بزرگترین سازمان جامعه مدنی مسلمان آمریکایی ملحق خواهد شد.

این گروه ها از کنگره حمایت می کنند تا قانون ایلهان عمر ،نماینده مسلمان کنگره کنگره و قانون مبارزه با اسلام هراسی بین المللی یان شاکوفسکی را برای رسیدگی به افزایش حوادث اسلام هراسی در سراسر جهان تصویب کند.

این قانون قبلا در ماه دسامبر توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شده بود.

سناتور کوری بوکر (D-NJ) و بن کاردین (D-MD)، هر دو عضو کمیته روابط خارجی سنا، و برنی سندرز (I-VT) یکی از همراهان سنا برای این لایحه معرفی شد.

« ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره از ایالت مینه سوتا و گروهی متشکل از دوازده قانونگذار دموکرات نامه ای به «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا ارسال کردند و از وی خواستند که نماینده ویژه ای را برای رسیدگی به اسلام هراسی فزاینده تعیین کند.

 عمر نوشت: به عنوان بخشی از تعهد خود به آزادی مذهبی بین المللی و حقوق بشر  ما باید اسلام هراسی را به عنوان الگویی که تقریباا در هر گوشه از جهان در حال تکرار است به رسمیت بشناسیم  و راه های مقابله با آن را شناسایی کنیم. به همین دلیل ما این نامه را می نویسیم تا قاطعانه از شما بخواهیم یک فرستاده ویژه برای نظارت بر مبارزه با اسلام هراسی تعیین کنید.

در این نامه آمده است: این امکان وجود دارد که یک نماینده ویژه توسط وزیر خارجه یا رئیس جمهوری آمریکا بدون تصویب سنا برای مدیریت بحران بین المللی تعیین شود، اما کارشناسان می گویند این اقدام به اندازه کافی برای مقابله با اسلام هراسی مفید نیست.

 درخواست نماینده مسلمان کنگره برای تعیین نماینده ویژه به منظور مقابله با اسلام هراسی تنها اقدام دموکرات ها برای پرداختن به این مشکل با استفاده از ابزار دیپلماتیک نیست.

این در حالی است که اگرچه «جو بایدن» در همان ابتدای ریاست جمهوری اش به ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور پایان داد اما به نظر می رسد اسلام هراسی در آمریکا تنها با لغو ممنوعیت سفر مسلمانان پایان نیافته و نخواهد یافت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن