اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

آخوند قدیری:هدف فیلم های ماهواره ای تخریب هویت جوانان است

آوای سنت: استاد حوزه علمیه ساختار فیلم های ماهواره ای را تخریب هویت نسل جوان مسلمان عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری در بیاناتی به مناسبت فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت از تحصیل دانش آموزان، برنامه ریزی درباره مکاتب را حداقل انجام یک کار مفید جهت تقویت دینداری در فرزندان خواند و گفت: با فراموش شدن سنت های حسنه و پیدایش سرگرمی های جدید به وضوح می توان دریافت که ریشه بیشماری از مشکلات به مسائل تربیتی ارتباط پیدا می کند.

مشکلاتی که استرس زا بوده و آرامش را از مردم جوامع گرفته است. مسائل درون خانواده ها آنگونه که والدین انتظار دارند پیش نمی روند و فاصله میان پدر و پسر و همچنین مادر و دختر به حدی سرد شده است که فرزندان بعضا برای به کرسی نشاندن حرف هایشان دست به تهدید والدین می زنند. انحرافات اخلاقی ریشه کن نشده و ابتذال ها در ابعاد جدید رنگ عوض می کنند. درگیری های آنی روز به روز در حال افزایش هستند و در نتیجه غفلت و عصبانیت لحظه ای، سال های عمر یک جوان در بند می گذرد.

آخوند قدیری خطر از دست رفتن هویت نسل آینده را دغدغه یک چالش دانست و افزود: بیکاری یکی از دلایل پیدایش اعتیاد در مردان است که آنها را بی مسئولیت بار آورده و سایر اهل خانواده را نیز دچار پریشان احوالی می کند. دانش آموزان مدارس عمومی در حالی بزرگ می شوند که می بایست به شناخت مطمئنی از فضائل و ارزش های انسانی برسند. در زندگی های گذشته موضوعات نگران کننده کمتر وجود داشتند، اما امروز دغدغه ها درباره زندگی های پس از ازدواج و تعامل همسران جوان با یکدیگر می باشد.

این استاد حوزه علمیه چنارلی یادآور شد: اندیشمندان اسلامی تربیت فرزندان را برای ساختن آینده کشور می دانند. در این میان اشخاص دین ستیز در لایه های خانواده و اجتماع نفوذ کرده و تلاش می کنند تا کودکان امروز به عنوان مسئولین فردا درک درستی از دین و هویت خود نداشته باشد. برنامه های شبکه های ماهواره ای تنها جنبه سرگرمی ندارند. این فیلم های نمایشی طوری ساخته می شوند تا فرزند ما در هر ساعت تولیدات ساختگی را دنبال کرده و به مرور زمان خواسته ها و انتظاراتی پیدا می کند که در محتوای فیلم های تولید شده می بیند.

آخوند قدیری در حدیث نبوی تاکید کرد: خوراندن رزق حلال به نوزادی که در رحم مادر تکامل میابد از اولین نکات تربیتی به حساب می آید. آموزه های دینی مانند سلام کردن در هنگام ورود به خانه و پرسیدن احوال افراد به کودک چگونگی را معاشرت را یاد می دهد. هر تشویق سالمی که روی کودک تاثیر بگذارد او را به بهتر و بیشتر آموختن ترغیب کرده و می کوشد در کنار بزرگترها نماز بخواند، چون می داند که با این کارش همه را خوشحال می کند. محبت انبیا و علی الخصوص رسول گرامی و اصحاب را به ضمیر کودک تزریق کنیم.

بسیار فرض است که در خانه راجع به حلال و حرام صحبت شود. متاسفانه در آموزش و پرورش کشور ما بر خلاف سایر ممالک مسلمان به دروس دینی اهمیت کافی داده نشده است. این بی تفاوتی اگر در ما نیز باشد، ظلم بزرگی در حق کودک خواهد بود. احترام به بزرگترها را ملکه ذهن کودکان کنیم. مشغول کردن فرزند در جوانی به کار مناسب باعث خواهد شد تا وی به فعالیت باری به هر جهت نپرداخته و از گزند دوستان بد در امان بماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن