اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

امام جمعه سنندج: اهانت به صحابه پیامبر(ص) محکوم است

رفع تورم و گرانی اولویت دولت باشد

آوای سنت : امام جمعه سنندج با اشاره به اهانت یک هیئت در تهران به اهل بیت و اصحاب پیامبر به شدت این حرکت را محکوم کرد و گفت: این افراد به راستی آب در آسیاب دشمنان می‌ریزند و هدفی جز خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان ندارند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: انسان‌هایی که مورد ترور دیگران قرار می‌گیرند بهترین و والاترین جایگاه را نزد پروردگار دارند و از مظلوم‌ترین شهدا هستند.

وی تصریح کرد: عده‌ای از علما و بزرگان علمی کشور ما به دست نابکار این نابخردان و از خدا بی‌خبران مورد ترور قرار گرفته‌اند.

وی از کردستان به عنوان مهد علم و ادب نام برد و گفت: ۳۰۰ نفر در همین استان در عملیات‌های تروریستی دشمنان به شهادت رسیده‌اند که تعداد زیادی از آنها را علمای دینی بزرگ همچون ماموستا شیخ ‌لاسلام و ماموستا برهان عالی بوده‌اند.

امام جمعه سنندج افزود: امروز جای خوشحالی است که جامعه جهانی بیدار شده تا مانع از ترور در جهان شوند.

ماموستا رستمی در ادامه با تبریک هفته دولت و انتخاب کابینه دولت جدید و ابراز امیدواری برای تلاش در مسیر رفع مشکلات و تورم در کشور گفت: امیدوارم دکتر عبدالملکی از فرزندان کردستان در سمت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تلاش و خدمت‌گذاری بخش زیادی از مشکلات جامعه را حل کند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت مردمی آقای رئیسی شاهد حذف باند و باند بازی حزب‌گرابی و تعصب باشیم و همراهی مردم و تلاش دولتمردان مشکلات مرتفع شود.

وی تاکید کرد: اولویت رئیس جمهور و کابینه دولت سیزدهم مهار تورم و گرانی باشد.

ماموستا رستمی با اشاره به اهانت یک هیئت در تهران به اهل بیت و اصحاب پیامبر گفت: به شدت این حرکت را محکوم می کنیم و انتظار برخورد قاطع و دندان شکنان با این افراد را داریم.

وی اضافه کرد: بهترین پاسخ به این افراد همین بیان مبارک رهبر معظم انقلاب است که فرمودند «هرکس بین تسنن و تشیع اختلاف ایجاد کند و به صحابه و اهل بیت پیامبر(ص) توهین کند نه شیعه است و نه سنی».

امام جمعه سنندج افزود: این افراد به راستی آب در آسیاب دشمنان می‌ریزند و هدفی جز خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان ندارند و قطعا پاسخ این بی‌حرمتی و بی‌ادبی را خواهند دید.

ماموستا رستمی اظهار کرد: وحدت اصل مهم در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب است و نباید اجازه دهیم در هیچ شرایطی این ابزار مهم و دشمن‌شکن خدشه‌دار شود.

وی در ادامه افزود: دنیا زودگذر است باید به فکر آخرت باشیم و با عمل صالح و حرکت در مسیر پیامبر مکرم اسلام، خاندان، اهل بیت و صحابه مبارک ایشان خود را برای روز رستاخیز آماده کنیم.

وی از امنیت به عنوان مهمترین اصل در توسعه و بقای هر جامعه نام برد و با اشاره به شرایط امروز افغانستان گفت: همه باید در حفظ و تامین امنیت در کنار هم باشیم و اجازه ندهیم هیچ کس در هر شرایطی به امنیت و عزت امروزی که داریم لطمه بزند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن