اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

انتظارات و مطالبات اهل سنت از دولت سیزدهم

آوای سنت: شعارها و برخی از عملکردهای مثبت دولت جدید، اهل سنت را نسبت به آینده امیدوار کرده است.

مولوی خلیل الله مرتضایی طی گفتمانی در بحث مطالبات اهل سنت از رئیس جمهور و دولت جدید با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: از اینکه پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی در مراسم تحلیف اخیر از قاطبه علما و بزرگان اهل سنت دعوت بعمل آمد، کمال تقدیر و تشکر را داریم. امیدواری زیادی وجود دارد تا در حرکات بعدی نیز این چنین شاهد حضور موثر برزگان و نخبگان اهل سنت کشور باشیم. بی پرده باید بگویم که مردم اهل سنت کشور در همه ادوار انتخاباتی مشارکتی بسیار شایسته و موثر از خود نشان داده و در نقاطی که اکثریت جمعیت اهل سنت را تشکیل می دادند، در نتایج بدست آمده همواره تعیین کننده بودند.

وی شعارهای رئیس جمهور منتخب در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه گذشته را از جمله عوامل مشارکت بالای اهل سنت در جریان انتخابات امسال خواتد و افزود: آقای رئیسی در مراسم تنفیذ روی این مطلب تاکید داشت که دولت سیزدهم، دولت تحول و تغییر است. دولتی که که عدالت را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و بنا را بر این گذاشته است تا در کلیه زمینه ها شایسته سالاری و استفاده از همه ظرفیت ها را در سیاست کاری خود بگنجاند. امید ما نیز به این است که ایشان بتواند به شعارها جامه عمل بپوشاند.

مولوی مرتضایی یادآور شد: انتظار همه آحاد جامعه از دولت این است که بتواند با تبعیض ها، بی عدالتی ها، مشکلات اقتصادی که جامعه ایران، خصوصا قومیت ها و بالاخص اهل سنت با آن مواجه هستند، مقابله و مبارزه کند. ما از دولت مردان خود انتظار داریم، قرآن و سنت را در اجرای قوانین پیاده نمایند. شایسته است که دولت بتواند نمونه کامل و ایده آل از یک جامعه فاضله را به جهانیان معرفی کند.

از سوی دیگر شکی وجود ندارد که اهل سنت ایران، برخوردار از یک قدمت کهن و دیرینه در تاریخ کشور جزو لاینفک و جدا نشدنی ملت ایران بشمار می روند. ما ایرانی هستیم. به کشورمان و وطن مان می بالیم و به بودن در آن و زندگی در کنار سایر مذاهب، اقشار و قومیت ها افتخار می کنیم. بی تردید هر یک از ما به عنوان یک ایرانی، کشور و وطن مان را دوست داریم.

امام جمعه نوغاب، اهل سنت را دارای سندهای بسیار بزرگی در این کشور دانست و تاکید کرد: سند ما حافظ شیرازی است. سند ما سعدی است. سند ما ابومسلم نیشابوری است. سند ما ابوالوفای جوزجانی است. سند ما بایزید بسطامی است. سند ما ابوالحسن خرقانی است. سند ما امام محمدغزالی است. سندهای بسیار زیاد دیگری هم داریم که همه آنها جزو اهل سنت کشور بودند.

شخصیت های مهم من جمله ادیبان که در میان علاقمندان به فرهنگ و ادبیات کهن مشهور در میان عام و خاص می باشند. منجمین که علیرغم نبود امکانات در آن دوران دست به کشفیات بسیار بزرگی زدند. تاریخ نویسان و همچنین بسیاری از عارفان و ریاضی دانان که نسخه های کار آنها تا مدت ها در دانشگاه های اروپا تدریس می شدند. در کنار این همه افتخار، ما اهل سنت ایران جغرافیدانان، دانشمندان و حکمای زیادی نیز در این کشور داشتیم، لذا می بایست به این بخش از اهل سنت اهتمام و توجه خاصی صورت گیرد.

انتظارات جامعه اهل سنت از نظام اسلامی و دولت جدید انتظار بی جایی نبوده و نیستند. نخبگان اهل سنت، دانشمندان ما و تحصیل کردگان دوست دارند در خدمت به کشورشان مشارکت داشته باشند.

مولوی مرتضایی خاطر نشان ساخت: جامعه اهل سنت دوست دارند در این کشور به نخبگان و علمایشان بهای بیشتری داده شود. این انتظارات، انتظاراتی انسانی، اسلامی، ایرانی و کاملا معقول هستند. یقینا اقدامات و عملکرد هر دولتی در تاریخ به ثبت رسیده و آیندگان در موردش به قضاوت خواهند نشست. ما علاقمند هستیم که نسل آینده اهل سنت در این مقطع از تاریخ تصور نکنند که به آنها ظلم شده است. ما دوست داریم که برادران اهل تشییع ما افتخار کنند به دولتمردانی که برای به راه انداختن چرخه عدالت در کشور با عزم جدی به حرکت در آمده اند.

با توجه به شناختی که از شخص آقای رئیسی داریم، امیدار هستیم که انتظارات به حق مردم ایران هر چه زودتر برآورده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن