اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد مولانا گرگیج از وضعیت نامناسب معیشتی مردم

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این مطلب‎ که ” امروز مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی در شرایط بسیار دشواری هستند” خواستار حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شدند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از سخنان خود در مراسم نمازجمعه (۱ اسفند ۹۹) با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار داشتند: پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، معیشت مردم همچنان در تنگنا قرار دارد و این حقیقتی است که همه آن را می دانیم و اذعان داریم که سفره‌ی مردم کوچک‎ترشده و یا برخی از آنان اصلا سفره ای ندارند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: امروز مردم از لحاظ اقتصادی و زندگی در شرایطی بسیار دشوار هستند و معیشت آنان بیمار است، لذا باید به فکر مردم باشیم.آیا پس از گذشت چهل سال، دغدغه ما باید مرغ و تخم مرغ باشد؛ متأسفانه قیمت ها ثبات ندارند و تنظیم بازار به درستی صورت نمی گیرد.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: همین هفته در خبرها شنیدم که واقعاً برایم تعجب آور بود، برخی افراد به بهانه تولید، ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنند اما تولیدی حاصل نمی شود و یا این‎که از بازار سیاه سر در می آورد، این افراد چه کسانی هستند که ارز دولتی به آنان تعلق می گیرد اما کارشان سودی هم برای ملت ندارد؛ این شخص یا خودش نورچشمی است یا با نورچشمی ها در ارتباط است، پس باید جلوی چنین اشخاصی گرفته شود.

ایشان با انتقاد از مشکلات معیشتی مردم افزودند: چرا وضعیت به گونه ای شده است که حساب و کتابی در کار نیست؟ سوالات زیادی در تلویزیون در خصوص وضعیت اقتصادی مردم پرسیده می شود و ابهاماتی وجود دارند که فکر مردم را مشغول کرده اند، پس باید به نظریات مردم عمل کنیم و تحقیق شود که آیا مردم توان خرید یک مرغ در ماه را دارند؟ آیا می‌توانند سر سفره خود تخم مرغ داشته باشند؟

مولانا گرگیج همچنین با اشاره به تعطیلی کارخانه “رشت الکتریک” گفتند: مدتی قبل، تلویزیون کارخانه کلید و پریز رشت را نشان می داد که در مرکز شهر قرار داشت و این کارخانه را به سه خانم با قیمت ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته بودند که اکنون این کارخانه مخروبه شده است و تمام کارگرهای آن بیکار شدند، چرا بازخواستی در این خصوص نیست؟ ملت انتظار دارند که این افراد استیضاح شوند و به گفته ریاست محترم قوه قضاییه، دست چنین اشخاصی باید از مِرفق قطع شود تا جلوی دزدها گرفته شود.

 علمای اهل سنت به دنبال منصب و ریاست جمهوری نیستند

مولانا گرگیج در ادامه‎ی اظهارات‎شان به پیشنهاد مولانا عبدالحمید در خصوص کاندیداتوری اهل سنت در انتخابات ریاست جمهوری و حملات گسترده پس از آن به ایشان اشاره کردند و گفتند: مولانا عبدالحمید در هفته های گذشته دغدغه مردم را بیان کرده است، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به دنبال منصب و ریاست جمهوری نیست، اگر تا قیامت شما از مولانا عبدالحمید درخواست و تمنا کنید که رئیس جمهور شود به خدا قسم او چنین پُست و سِمتی را هرگز نخواهد پذیرفت، سخنانی که مولانا عبدالحمید برخی اوقات بیان می‌کنند پریشانی و دغدغه‎ی مردم هستند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: حضرت علی (رض) می فرمایند: حکومت به اندازه کفش من ارزش ندارد، از زمان دولت بازرگان تا کنون چه فردی توانسته بر مشکلات کشور فایق آید که ما (اهل سنت) آنان را بتوانیم حل کنیم؟! در واقع دولت ۲۰ درصد، بیشتر قدرت ندارد؛ دولت های قبلی چه کردند که یک رییس جمهور اهل سنت بتواند کاری کند.

ایشان خاطرنشان ساختند: در واقع مفهوم سخنان مولانا عبدالحمید این بود نقصی که در قانون اساسی است اصلاح شود تا اهل سنت هم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری کاندید داشته باشند؛ اما می بینیم که برخی افراد در فضای مجازی به شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید توهین می کنند که ما این‎گونه اهانت ها را تحمل نمی‎کنیم.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بیان این‎که “ما به هیچ عنوان خواستار حاکمیت نیستیم” تصریح کردند: ما کنار شما باشیم بهتر از آن است که بخواهیم رئیس شما باشیم اما اگر جایگاهی را در شأن و لیاقت اهل سنت مناسب دانستید با کمال میل مانند حضرت یوسف (ع) آماده خدمت‎گذاری هستیم؛ به قول شهید بهشتی (رح) ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت، شعار اهل سنت نیز همین است.

ایشان در پایان این بخش بیان داشتند: من قصد نداشتم این مسئله را امروز بیان کنم اما برخی افراد، شخصیت مولانا عبدالحمید را مورد هجمه قرار می دهند در حالی‎که ایشان شخصیتی مؤثر در جهان اسلام است؛ علمای اهل سنت هرگز تقاضای شخصی ندارند بلکه دغدغه مردمی دارند و کمبودها را بیان می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن