اهل سنت ایرانعمومی

اهل سنت طرحی نو در اندازند

آوای سنت: روزنامه نگار و تحلیگر اهل سنت کشور بیکاری، نبود درآمد اقتصادی و مشکلات معیشتی را از مهمترین مشکلات اهل سنت در نواحی مرزنشین خواند.

به گزارش آوای سنت، محمد امین میربلوچزهی طی تحلیلی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به گرم شدن تنور انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری و دوره ششم شوراهای شهر و روستا در کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع شرکت در انتخابات ضرورت دارد برای به نمایش گذاشتن وحدت و همدلی در جامعه و مقابله با توطئه های دشمنان به انتخاب درستی برسیم.

شواهد و قرائن نشان می دهند اصولگرایان سنتی و طیف روحانی به همراه اصلاح طلبان روی علی لاریجانی اجماع کرده و گزینه نهایی آنها در عرصه رقابتی انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، رئیس سابق مجلس خواهد بود.

وی افزود: در جناح مقابل پیش بینی می شود در دو شورای ائتلاف و وحدت اصولگرایان، اجماع روی حضور تک چهره اصولگرا یعنی سید ابراهیم رئیسی صورت گیرد، به نظر می رسد بر حسب نظرهای کاندیداهای احتمالی مانند قالیباف، رضایی، ضرغامی، سردارمحمد و غیره این اتفاق در ابتدای هفته جاری افتاده و رئیسی به عنوان رقیب جدی لاریجانی وارد کارزار انتخاباتی شده است.

احمدی نژاد و هواداران او نیز با آمادگی کامل ورود پیدا کرده و در انتظار چراغ سبز شورای نگهبان هستند، لیکن بر اساس گمانه زنی ها عدم تایید این طیف از سوی شورای نگهبان دور از انتظار نمی باشد.

میربلوچزهی دوران ریاست جمهوری هشت ساله روحانی به عنوان نماینده جریان اصلاح طلبی و اصولگرایان سنتی در عرصه های داخلی و خارجی را ضعیف ارزیابی کرد و ادامه داد: روحانی و هیئت دولت وی در دوره اخیر با فشارها و تنگناهای شدید و دشواری های فراوانی مواجه شده و مجموعا عملکرد ضعیفی در مقابله با آنها داشتند. این گونه آسیب ها برای دشمنان کشور خوشایند است، زیرا ملت بزرگ ایران با تحمل گرانی های سرسام آور، قحطی های شدید، فشارهای دشمنان و تحریم های ظالمانه به مرحله ای رسیدند که دیگر صرفا شعار را صرف نظر از اینکه چه کسی وابسته به کدام جریان سیاسی است، قبول نخواهند کرد.

این روزنامه نگار اهل سنت ساکن خاش یکی از موضوعات مهم در انتخابات را مشارکت بالای جامعه اهل سنت در این عرصه و حمایت قاطعانه از نامزدهای اصلاح طلبان و طیف اصولگرایان سنتی دانست و اظهار داشت: متاسفانه کاندیدای مورد حمایت اهل سنت به وعده هایشان عمل نکرده و از آرای اهل سنت در جهت منافع شخصی و جناحی شان بهره برده اند.

حال با این تفاسیر ضرورت دارد که جامعه اهل سنت در انتخاب خود و در حمایت از کاندیدای اصلاح طلبان تجدید نظر نمایند، زیرا آزموده را آزمودن خطا است و تجربه نشان می دهد که این گروه و جماعت اصلاح ناپذیر بوده و می بایست تابوی حمایت از آنها شکسته شود.

میربلوچزهی استفاده نکرده از نخبگان اهل سنت در سطح کلان کشوری در دولت هشت ساله روحانی و خاتمی، کم توجهی به مناطق محروم سنی نشین و پا برجا ماندن محرومیت ها را نتیجه عملکرد ضعیف این دولت ها خواند و عنوان نمود: جای شرمندگی و تاسف دارد که که مردم خوب و نجیب و مرزدار اهل سنت با روحیه شهامت و شجاعت و بیگانه ستیزی و وفاداری به اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی در مناطق و استان های خودشان مورد بی مهری و کم لطفی دولتمردان قرار گرفته اند. بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی در این مناطق به شدت موج می زند و هیچ گونه اراده ای برای حل معضلات در دولتمردان مشاهده نمی شود.

تحلیلگر مسائل انتخابات خاطر نشان ساخت: با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا روز انتخابات لازم است که گروه های مختلف مردمی در نشست های تخصصی موضوعات و تهدیدات جامعه را مورد بررسی، کنکاش و آسیب شناسی قرار دهند تا زمینه و انگیزه کافی برای برگزاری یک انتخابات دیگر با حضور حداکثری مردم فراهم شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن