اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

تاکیدات دین مبین اسلام به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی

عدم حضور در دورهمی های فامیلی مانع سرایت ویروس کرونا می شود

آوای سنت : مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های فامیلی مانع سرایت ویروس کرونا می شود.

مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در طی گفتگویی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تاکیدات فراوانی داشته است، بیان کرد: سلامتی و تندرستی از نعمت های بسیار ارزشمند خداوند متعال است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ دینی مانند دین اسلام به رعایت بهداشت و پاکیزگی تاکید نداشته است، افزود: اگر چه رعایت بهداشت همواره دارای اهمیت بوده اما امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا از ارزش و جایگاه دوچندانی برخوردار شده است.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن ادامه داد: با توجه به اینکه کل کشور در وضعیت قرمز و سیستان و بلوچستان در وضعیت بحرانی قرار گرفته نیاز مبرم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی احساس می شود.

مولوی رئیسی ضمن توصیه شهروندان به استفاده از ماسک هنگام حضور در تجمعات، بازار و دیگر اماکن، خاطر نشان کرد: دستور صریح اسلام، شریعت و قانون رعایت پروتکل های بهداشتی برای سلامت خود و جامعه است که باید به آن عمل کرد.

وی با توجه به اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، نرفتن به سفر و اماکن پر ازدحام و استفاده از ماسک تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، گفت: در خانه ماندن و خودداری از حضور در دورهمی های فامیلی نقش موثری در کاهش سرایت کووید ۱۹ را دارد لذا به عنوان یک فرد مسلمان این تکلیف را برای برای سلامت خود و جامعه به نحو احسن انجام دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن