اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

تاکید ائمه جمعه اهل سنت گلستان بر مشارکت در واکسیناسیون

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به داغدار شدن خانواده‌های زیادی در کشور به دلیل آمار بالای فوتی‌های روزانه بیماران کرونایی، به مردم توصیه کرد در کنار رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مورد نظر مسوولان، تزریق واکسن کرونا را که تمام پزشکان دنیا برای حفظ سلامتی مردم بر آن تاکید دارند جدی گرفته و در انجام آن کوتاهی نکنند.

آخوند عبدالکریم جاور گفت: طبق اعلام پزشکان تزریق واکسن کرونا روند شیوع این بیماری و آمار فوتی‌ها را کاهش می‌دهد لذا از مردم استان به ویژه روستاییان ترکمن می‌خواهم بدون توجه به تبلیغات غلط فضای مجازی در رابطه با تاثیرات منفی واکسن، هرچه زودتر نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی اظهارداشت: مردم باید قدردان تلاش دولت برای تامین واکسن کرونا و تزریق رایگان آن در جامعه هدف باشند و با همراهی خود باعث کاهش روند صعودی این بیماری و جلوگیری از شکل‌گیری پیک‌های بعدی آن در استان شوند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز با اشاره به لزوم واکسیناسیون عمومی درصد بالایی از جامعه برای ریشه کنی ویروس کرونا گفت: شایعات در مورد تاثیر منفی واکسن‌های کرونا پایه و اساس علمی ندارد و همه واجدان شرایط باید هرچه زودتر برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

آخوند عبدالرحمان کر با قدردانی از کادر بهداشت و درمان، نیروهای بسیجی و سایر نهادهای مرتبط در رابطه با انجام واکسیناسیون، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و تزریق واکسن به درصد زیادی از افراد جامعه، به‌زودی شاهد بازگشت به زندگی عادی باشیم.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس در شرق استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جامعه هدف بالای ۱۸ سال مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از بهمن سال گذشته که تزریق واکسن کرونا با اولویت کادر درمان شروع شد تاکنون حدود ۱۱۷ هزار دُز واکسن کرونا به واجدین شرایط تزریق شده که ۴۱ درصد آن در مناطق روستایی بوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن