اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

تاکید بر واکنش موثر مسلمانان در برابر هتک حرمت به پیامبر

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احمدیه تربت جام هرگونه توهین غرب و ایادی وابسته به ساحت مقدس پیامبر اسلام را روز برانگیخته شدن خشم مسلمانان عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مفتی عبدالحمید عرب با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در تقویت دینداری عمومی، وجود مساجد در مناطق مختلف را سند علاقه مردم به امر دین خواند و اظهار داشت: خدای متعال یکی از نشانه های ایمان را رسیدگی و آباد کردن مساجد می داند، اما مهمترین مسئله در مورد مساجد ، بحث هدایت و رشد و نمو نمازگزاران آنها می باشد. اسلام در کلیه مقاطع تاریخی با دشمنان قسم خورده مواجه بوده است. دشمن بدخواه از دو صف ما می ترسد. یکی صف جهاد و دیگری صف نماز، اگر در صفوف نمازهای یومیه بویژه نمازهای عشاء و صبح ، سستی و کوتاهی کنیم، مسلما صف جهاد هم سست خواهد شد.

مفتی عرب، نبرد حق و باطل را یک حقیقت غیر قابل انکار دانست و گفت: نبرد حق و باطل همیشه بوده وخواهد بود، اما آنچه باعث پیروزی حق می شود، قدرت ذاتی آن است. باطل شاید قد علم کند، لیکن پیروزی حقیقی از اهل حق خواهد بود. باید دشمن و تاکتیک هایش را بشناسیم. هر قطره از خون اهل حق سند افتخاری برای دین خداوند است. امروز دشمن نه تنها در صحنه نبرد، بلکه در بنیان خانواده های ما نفوذ کرده است. در گذشته سرداران غیور ایرانی در طوایف مختلف نماد ایستادگی و شجاعت در برابر هر نوع تهاجم بودند. آنها در برابر مظالم ایستادگی کردند تا ملت شان پیروز شد، اما امروز با یک لباس دیگر بنام فضای مجازی قدعلم کرده اند که باید نسبت به آن به شدت هوشیار باشیم.

مدرس حوزه علمیه احمدیه تربت جام ضمن تاکید بر این مطلب که اسلام با پیشرفت و تکنولوژی روز مخالف نیست، افزود: اکنون جوان مسلمان باید به اختراعات و فن آوری نوین رو آورده و مدال علمی برگردن بیاویزد. باید استفاده صحیح از تکنولوژی را به فرزندان مان آموزش داده و فراموش نکنیم زمانی که وجود آنها مانند زمین شخم زده آماده کاشت هر نوع محصولی را دارند، بستر آنرا با فضای مجازی نادرست ویران نکنیم. دنیا هر روز در حال توسعه وپیشرفت است و جوانان مسلمان نباید از این غافله عقب بمانند.

مفتی عرب متذکر شد: دنیای غرب به فکر ارزیابی جهان اسلام است تا ببینند نقطه ضعف ما در کجا قرار دارد. می بینیم که دشمن با وقاحت کامل به ساحت پیامبر اسلام توهین می کند و بنابراین واکنش مسلمانان در این باره باید تند و خشن باشد. به قول علامه قرضاوی امروز، روز خشم مسلمانان است. دشمن باید بداند که وجود پیامبر از خون، جان و از حیثیت و آبروی ما بالاتر است. غرب با ارائه محصولات فرهنگی خود خیرخواه جامعه ما نیست. محمد اسم محبوبی در جهان اسلام است، پس نه تنها نام زیبای محمد را برای فرزندانمان انتخاب کنیم، بلکه امروزه سیرت نبوی را در زندگی خود قرار داده و روزانه درود و تعالیم روح بخش محمدی را در زندگی جاری نماییم. همچنین اهل قلم دست به قلم شده و در دفاع از رسول الله بنویسند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن