اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

تکمله ای بر سخنان ماموستا بهرامی درباره جوانرود

یادداشتی از احسان عثمانی

آوای سنت : بر اساس گزارش روزنامه هم میهن ماموستا ملا احمد بهرامی از علمای شاخص جوانرود ضمن اعلام این خبر که بعد از چند روز پر تلاطم، در این شهر آرامش برقرار شده است، تاکید کرد: علی رغم همه رخدادهای تلخ روزهای گذشته هرگز بدنبال تجزیه طلبی نیستیم.

این عالم کورد در بخش دیگری از گفتگوی خود تاکید کرد که بیکاری جوانان در منطقه جوانرود آنها را به سمت مشاغل سخت و پرخطری همچون کولبری سوق داده است.وی تصریح کرد:  خواسته و دغدغه مردم، کار و شغل، مهار تورم و بهبود معیشت است.

این عالم اهل سنت تاکید که نباید مطالبات معیشتی مردم کورد در غرب کشور به پای تجزیه طلبی نوشته شود.وی افزود: این شیوه برداشت از مطالبات معیشتی مردم این منطقه احساسات مردم را جریحه دار می کند.

بنده به عنوان یک فعال کورد بارها در مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی در مناطق مرزی کشور قلم فرسایی کردم.

بارها گفتیم که ما کشور خود را دوست داریم و به فکر خیانت به این آب و خاک نیستیم.اما در چارچوب این آب و خاک حداقل هایی از زندگی را مطالبه داریم.

یکی از مشکلاتی که مرزنشینان در مناطق مختلف کشور با آن مواجه هستند،مشکل معیشتی و فقدان فرصت های مناسب شغلی برای جوانان است.بیکاری در مناطق مرزی و بویژه غرب کشور بیداد می کند.

این شرایط باعث می شود که جوانان ما به سمت مشاغلی همچون کولبری و سوختبری سوق پیدا کنند.علاوه بر این ، زمینه تحریک جوانان ما از طرف جریانات و گروه های مخالف نظام هم مهیا می گردد.

در این شرایط و با عنایت به تاثیرات منفی مشکلات معیشتی بر رضایت مندی جامعه ،لازم است مسئولان در بخش های مختلف در فضایی دور از شعار زدگی رسیدگی واقعی به مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

در صورت تحقق این امر خطیر، اطمینان داشته باشیم که نه تنها کوردها بلکه تمام اقوام ایرانی با صلابت در برابر هر گونه شیطنت خارجی مانند دژ محکمی مقاومت خواهند کرد.

امید این است که با واقع بینی مسئولان از یک طرف و هوشیاری جوانان ما از طرف دیگر روزهای سیاه مناطق کورد نشین به سرعت سپری گردد.

پایان سخن، بخش دیگری از سخنان ماموستا بهرامی در مصاحبه با هم میهن :

” تقاضای ما از مسئولان مدیریت این شرایط در تمام کشور و به‌ویژه مناطق کردنشین است که با عقب‌افتادگی‌های طولانی‌مدت دست به گریبانند، و اینکه با مردم، با حکمت رفتار کنند. صددرصد با مسئولان همراه خواهیم شد تا با حکمت به خواسته‌های مردم تمام ایران و منطقه کردنشین رفتار شود. ما خواسته غیرقانونی نداریم و تمام خواسته‌هایمان برابر قانون اساسی است. اگر تمام مردم از نعمات این مملکت برخوردار باشند، بیشتر همراه حکومت می‌شوند.”

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن