اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

جهاد با نفس مهم ترین اولویت امروز است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت تایباد فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را ابزار دشمن برای ترویج فساد و بی بند و باری در جوامع اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت مولوی غلام نبی توکلی در گفتاری عمده ترین مشکل مسلمانان امروز را ناشی از بی بند و باری های نفس سرکش دانست و گفت: از نشانه های انسان مؤمن، جهاد در راه خداوند با دشمنان پروردگار است. این افراد در این جنگ هم کفار را می کشند و هم کشته می شوند. این جنگ، جنگ با کفاری است که ضد قرآن و ضد اسلام است. وعده این معامله بزرگ در تورات، انجیل و قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه جهاد دو قسم است، افزود: جهاد واقعی همان جهادی بود که در زمان حیات پیامبر اسلام صلی الله علیه واله وسلم بود، اما امروز آن جهاد که مبارزه با کفار و مشرکین باشد به آن صورت وجود ندارد و این موضوع را نبی مکرم اسلام در آخرین غزوه ای که شرکت داشتند، هنگام ورود به مدینه فرمود، امروز از جهاد اصغر (غزوه تبوک) برگشتیم و به طرف جهاد اکبر آمدیم، سوال شد که جهاد اکبر چیست؟ ایشان اظهار داشت: جهاد با نفس است.

مولوی توکلی با بیان اینکه انسان مبارزه با نفس و سرکشی آن با جدیت ادامه دهد، عنوپان نمود: هیچگاه از نفس غافل نشویم، فسادهای امروز جامعه از همین نفس است، نفس است که جوانان را به طرف فساد می برد و همه این بی بندو باری ها و فسادهای اخلاقی از آزادی نفس است و متاسفانه مسلمانان به این مشکل آغشته شدند.

امام جمعه اهل سنت تایباد تصریح‌کرد: فضای مجازی به دنبال ترویج فساد اخلاقی است، دشمن در فضای مجازی و ماهواره ها از غرب با پمپاژ محتوای غیراخلاقی به دنبال رواج فساد در جامعه است و متاسفانه امروز کشور اسلامی ترکیه و حتی برخی کشورهای اسلامی عربی حاشیه خلیج فارس در این موضوع با دشمن همکاری می کنند.

مولوی توکلی ترویج اعتیاد در جامعه را کار دشمن خواند و متذکر شد: چرا باید جوان قدرتمند مسلمان با اعتیاد به دزدی یا تن فروشی روی آورد؟ این حجم از مواد مخدر صنعتی و سنتی در کشورهای اسلامی یک توطئه قطعی از جانب دشمن است، جوان مسلمانی که باید برای خانواده و جامعه خود مفید باشد، سر در گریبان فرو می برد و اگر مواد به او نرسد از دزدی تا قتل دست به هرکاری می زند، این جوان نیازمند کمک هم از دولت و هم از ملت است.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: تمام سیاستمداران دنیا می دانند که اسلام دین دوم در دنیا است و در آینده تمام جهان را خواهد گرفت و دشمنی آنها به همین دلیل است، گفت: امروز نیاز به جهاد با کفر نداریم، اسلام از درها و قلب ها در شرف و غرب دارد وارد می شود، اما جهاد با نفس اولویت ما است، چرا باید در یک جامعه اسلامی این حجم از حسادت، دروغ، غیبت، جنایت، قتل، دزدی و فحشا وجود داشته باشد؟ جوان ها باید با نفس خود “جهاد ” کنند و نباید اجازه دهند نفس لجام گسیخته او را به سمت نابودی بکشاند.

مولوی توکلی همچنین گفت: ما طیبات داریم، خداوند می فرماید:” بخورید از پاکیزگی هایی که به شما عطا کردیم” چرا عده ای این طیبات را رها کردند و رو به حرام آوردند؟ امروز در کشورهای اسلامی شراب از آب خوردن در دسترس تر است؟ شرابی که اگر یک قطره آن در ظرفی بریزد، آن ظرف باید از بین رود چون با آب شسته نمی شود و به زباله دان افتد، نباید یک مسلمان به سوی این ناپاکی ها رود و راه دوری از آنها جهاد با نفس است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن