اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

درخواست مولانا ساداتی برای رسیدگی به وضعیت سوختبران

ضرورت جلوگیری از وقوع فاجعه در مناطق مرزی

آوای سنت : مولانا ساداتی در گفتگو با همشهری خواستار رسیدگی به وضعیت سوختبران در آن سوی مرزهای پاکستان شد.

امام جمعه اهل سنت سراوان در اشاره به بسته شدن مرز و گرفتاری تعداد زیادی از سوخت‌بران که در آن‌سوی مرز (پشت مرز پاکستان) بدون آب و غذا مانده اند و در پی آن خطر دپوی سوخت در خانه ها ، به مدیریت و تدبیر و نگاه انسانی و ترحم آمیز برای جلوگیری از این مسائل تاکید کرد.

دپوی گازوئیل در خانه روستاییان مناطق مرزی که موجب نگرانی اهالی شده در روزهای گذشته در مرز «کله‌گان» موجب انفجار یک خانه و خسارت زیادی شده است.

امام جمعه اهل سنت سراوان در این‌باره به همشهری می‌گوید: «کوچک‌ترین حادثه‌ای ممکن است یک فاجعه به بار بیاورد. حل این مسائل به مدیریت و تدبیر نیاز دارد و نمی‌دانم مسئولان چرا همه‌چیز را پیچیده می‌کنند؟»

مولانا سیدعبدالصمد ساداتی از پیگیری برای بازگشایی مرز خبر می‌دهد و می‌افزاید: «یک فاجعه انسانی در مرز در حال رخ دادن است.

تعداد زیادی از سوخت‌بران حتی ایرانی‌ها آن‌سوی مرز بدون آب و غذا مانده‌اند و امکان ورود به کشور را ندارند و در این سوی مرز هم که شاهد دپوی گازوئیل در خانه روستاییان هستیم.»

وی توضیح می‌دهد مسئولان پاسخ روشنی به‌دلیل بسته شدن مرزها نمی‌دهند درحالی‌که مردم منطقه بدون کشاورزی و دامداری راه دیگری برای تامین معاش ندارند.

مولانا ساداتی تأکید می‌کند حل این مشکل که هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شود به یک نگاه انسانی و ترحم‌آمیز نیاز دارد.

روزانه سوخت‌بران زیادی از مرزهای سراوان تردد می‌کنند اما با بسته شدن مرز و مشکلات در آن سوی مرز راه امرار معاش سوخت‌بران مرزنشین ایرانی و پاکستانی که اغلب با هم نسبت فامیلی هم دارند، بسته شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن