اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

در حاشیه توهین برخی از رسانه ها به علمای شاخص اهل سنت

برخی از سایت ها و شبکه های ماهواره ای در مسیر اختلاف افکنی حرکت می کنند

آوای سنت: بدنبال اعلام نظر شورای راهبردی اهل سنت ایران در رابطه با حمایت از کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی از رسانه های مدعی دفاع از حقوق و مطالبات اهل سنت با الفاظی نامناسب علمای شاخص ما و در راس آنها مولانا عبدالحمید را مورد خطاب قرار دادند.

این رسانه ها همان مجموعه هایی هستند که در ماهها و سالهای گذشته با آب و تاب سخنان انتقادی  مولانا و سایر علمای اهل سنت را منتشر کرده و با القابی همچون آزاد اندیش از علمای ما یاد می کردند.اما به یکباره علمای ما تبدیل به خائن ،مافیا و درباری شدند!

علاوه بر علمای شاخص اهل سنت برخی از نمایندگان و فعالان ما در جامعه اهل سنت نیز در روزها و ماههای گذشته از گزند توهین ها و بی حرمتی های این افراد در امان نبوده اند.آوای سنت هم همواره در معرض تخریب های این رسانه ها قرار داشته است.به بیانی کلی تر همه گروهها و تشکل های اهل سنت در ماههای گذشته آماج بداخلاقی های این رسانه ها قرار گرفته اند.

دست های پشت پرده هدایت این سایتها و شبکه های ماهواره ای تقریبا روشن است.مشخص است که راهبرد رسانه ای این مجموعه ها، ایجاد اختلاف و چند دستگی در جامعه اهل سنت و پاشیدن بذر ناامیدی در بین جوانان ماست.

اهل سنت ایران در بخش های مختلف سرزمین ایران از مشکلات و تنگناهایی رنج می برند.اما این مشکلات  نباید مبنایی برای پناه آوردن ما به سمت رسانه هایی  باشد که بر اساس راهبردها و سیاست های بیگانگان اداره می شوند.

علما و فعالان اهل سنت در داخل کشور با قبول همه هزینه های اجتماعی و سیاسی با استفاده از ظرفیت های موجود، در مسیر پیگیری مطالبات اهل سنت ایران حرکت می کنند.در این زمینه برخی از فعالان ما در خارج از کشور با استفاده ازحمایت های مالی دولتهای بیگانه ،برای ما مشق جنگ و خشونت می نویسند.

انشاالله وقایع روزها و هفته های اخیر، آغازی بر افزایش آگاهی بیشتر فعالان اهل سنت در داخل کشور از نیات برخی از سایت ها و شبکه های ماهواره ای خارج از کشور باشد.

این شبکه ها تنها زمانی با ما همراهی می کنند که در مسیر اهداف رسانه ای تعیین شده برای آنها حرکت نماییم.اگر اینگونه نباشیم با القابی همچون خائن،خودفروش و مزدور به سراغ ما می آیند.

جامعه اهل سنت ایران بخشی از جامعه ایرانی است که برخی از مشکلات آن با کلیت جامعه در یک مسیر قرار داشته و برخی دیگر نیز مختص اهل سنت ایران است.

پیگیری این مطالبات با استفاده از ظرفیت های قانونی حق مسلم فعالان اهل سنت است .اما باید هوشیار باشیم تا در دام رسانه هایی که با اهداف مشکوک در مسیر ایجاد چند دستگی در جامعه اهل سنت حرکت می کنند، قرار نگیریم.

انشاالله با لطف و عنایت خداوند متعال و هدایت های علما و شخصیت های موجه اهل سنت، جامعه ما در مسیر رشد و شکوفایی حرکت نموده ،فرصت های متوازن اجتماعی و اقتصادی در اختیار فعالان و جوانان ما قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن