اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

در حاشیه دیدار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با چهره های شاخص اهل سنت

دیدار رستم قاسمی و حسین دهقان با مولانا عبدالحمید

آوای سنت : روزنامه اعتماد در خبری، از دیدار دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری با مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده در این روزنامه، رستم قاسمی و حسین دهقان در روزهای گذشته در دیدار با این چهره شاخص اهل سنت دیدگاه های خود در رابطه با مطالبات جامعه اهل سنت ایران را مطرح کردند.بر اساس این گزارش هر دو کاندید در این دیدار در مورد رفع تبعیض در موارد مختلف تاکید کردند.

هر دو کاندید فوق از چهره های اصولگرای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

بنظر می رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دیدارهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، با چهرهای شاخص و صاحب نفوذ اهل سنت افزایش یابد.

آرای اهل سنت ایران در دوره های گذشته یکی از مهم ترین متغیرهای تاثیرگذار در نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

بر اساس همین جایگاه، جذب آراء اهل سنت از اهمیت خاصی برای همه جریانات سیاسی برخوردار است.

برخی از صاحب نظران انتخاباتی، از آراء اهل سنت به عنوان برگ برنده انتخابات ریاست جمهوری یاد می کنند.

در این شرایط،مهم ترین اصل ضروری و راهبردی در اعلام حمایت از کاندیداهای حاضر در انتخابات این است که کدامیک از آنها در حوزه اجرا، توان عمل به وعده های انتخاباتی خود در رابطه اهل سنت ایران را دارند.

در دوره های گذشته در غالب موارد، بزرگان ما بر اساس برخی از نگرشهای جناحی از یک کاندید انتخاباتی اعلام حمایت کرده اند.آخرین مورد آن حمایت بخش قابل توجه بزرگان و فعالان از حسن روحانی بود. بنظر می رسد باید در این مورد طرحی نو در انداخته شود.

جدیت کاندیداها در عمل به وعده های انتخاباتی و توان آنها برای تحقق مطالبات جامعه اهل سنت از جمله ملاک هایی است که می تواند راهنمای مناسبی برای اعلام موضع بزرگان ما در قبال کاندیداهای مختلف باشد.

در حال حاضر صحنه انتخابات رسایت جمهوری کشور شکل نگرفته است .

تحلیل گران انتخاباتی بر این اعتقاد هستند که رقبای اصلی انتخابات در هفته های آینده مشخص خواهند شد.

هر دو جریان اصلی سیاسی کشور در هفته های گذشته مشت خود را در رابطه با برنامه های آینده انتخاباتی شان را  بسته نگه داشته اند.در این شرایط بنظر می رسد باید با هوشمندی بیشتری درباره اعلام حمایت از کاندیداهای مختلف عمل کرد .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن