اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

دستاوردهای انقلاب در بین اهل سنت ایران

مطلب ارسالی به آوای سنت

آوای سنت: مطلب ذیل تحت عنوان دستاورهای انقلاب اسلامی در مناطق اهل سنت نشین کشور از بخش ارسال نظرات برای ما ارسال شده است.

آوای سنت بدون هیچ گونه جرح و تعدیلی این مطلب را منتشر کرده است.

در سالهای پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در مناطق اهل سنت نشین کشور تحولات زیادی در بخش دینی و مسائل اعتقادی جامعه رخ داده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از طرف مراجع رسمی کشور، در حال حاضر بالغ بر ۱۷ هزار مسجد در مناطق مختلف سنی نشین ، فعالیت دارند.

نکته جالب این است که ۹۰ درصد این مساجد در چهار دهه اخیر و به برکت انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

در بخش اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف نیز، در شرایط فعلی بالغ بر سه هزار و دویست(۳۲۰۰) نماز جمعه در شهرها و روستاهای مناطق مختلف اهل سنت نشین برگزار می گردد.این تعداد در سالهای قبل از انقلاب به صد مورد هم نمی رسید.

در زمینه تعداد حوزه های علمیه و طلاب اهل سنت نیز تحولات بزرگی در ایرانِ پس از انقلاب ایجاد شده است.در این چارچوب،در حال حاضر بالغ بر ۴۵۰ حوزه علمیه و مدرسه دینی متعلق به اهل سنت در ایران فعال هستند.نکته مهم در رابطه با این حوزه های علمیه این است که بیش از ۸۰ درصد این حوزه ها در سالهای پس از پیروزی انقلاب ایجاد شده اند.

در بخش های عمرانی و خدمات اجتماعی نیز خدمات نظام اسلامی در مناطق اهل سنت نشین چشمگیر بوده است.در این بخش در حالی که در سالهای قبل از پیروزی انقلاب بالغ بر ۹۰ درصد روستاهای مرزی کشور از حداقل خدمات اجتماعی محروم بوده اند ،در شرایط کنونی و با زحمات کشیده شده،بالغ بر ۸۰ درصد مردم ساکن در روستاهای مرزی و اهل سنت نشینِ کشور، به خدمات اولیه مورد نیاز خود دسترسی دارند.

آوای سنت : اینکه در چهار دهه گذشته تحولات قابل توجهی در سطح زندگی همه مردم ایران و همپای آنها مناطق اهل سنت نشین کشور رخ داده امری غیر قابل انکار است . اما همانگونه که بارها تاکید کردیم انتظار مردم در مناطق مرزی کشور، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان بیکار این مناطق و از بین بردن چهره کریه کولبری و سوختبری در مناطق اهل سنت نشین است.

امید ما این است که با تلاش های بیشتر مسئوان،جوانان ما مجبور نباشند برای یک لقمه نان حلال، به کارهای خطرناک متوسل گردند.

“ما ایران را دوست داریم و قدردان خدمات انجام شده در سالهای گذشته هستیم و در عین حال انتظار داریم بهبود معیشتی مردم در مناطق مرزی و دورافتاده در دستور کار مسئولان قرار گیرد.”

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن