اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

رعایت اصول و آداب اسلامی از الزامات مسلمانی

آوای سنت: یک عالم و فارغ التحصیل دانشگاهی ترکمن، نادیده گرفتن قواعد دینی را باعث عدول از خط قرمزها خواند.

به گزارش آوای سنت، استاد شریف آخوند بهلکه فطرت انسان ها را در جستجوی خوشبختی و سعادت دانست و با اشاره به پیدایش نسخه های تقلبی دین و ترویج باورهای دروغین از سوی افراد بدخواه در جوامع اسلامی گفت: هدف افراد بد طینت و کسانی که ادعاهای واهی در امر دین دارند به بیراهه کشاندن عوام از مسیرهای درست زندگی به سوی بیراهه و گمراهی است، پس دریابیم که با هر راهی نمی توان به سعادت و خوشبختی رسید و ابتدا باید راه را از جاده منتهی به چاه شناخت. برای پیوستن به یک تشکیلات و مکتب الزاما می بایست قوانین مندرج مورد پذیرش و تایید اشخاص متقاضی قرار بگیرد. به اساسنامه ها و فرامین نمی توان بر طبق سلایق شخصی عمل کرد. چنان که می بینیم در برخی تشکیلات با افراد خاطی بشدت برخورد صورت گرفته و متمردان مورد تنبیه و تادیب واقع می شوند.

آخوند بهلکه عضویت در دایره امت اسلامی را ملزم به رعایت قوانین الهی خواند و اظهار داشت: شخصی که ادعای امتی بودن دارد، دانسته و یا دانسته نمی تواند دنباله روی مکاتب منحرف باشد. امروز می بینیم که متاسفانه برخی از مردم با آنکه تعصب خاصی به دین و مذهب خود نشان می دهند، اما از سوی دیگر بخشی از قواعد اسلامی را به راحتی نادیده گرفته و بدان ها عمل نمی کنند. در اساسنامه دین خط قرمزهایی مانند حرام دانستن شراب، پرهیز از زنا و یا اجتناب از غیبت نوشته شده اند که نباید از آنها عدول ورزید و کسانی که چارچوب ها را نادیده بگیرند، نمی توانند عضو کامل و مطمئن برای دین خود باشند.

این عالم فرهنگی اهل سنت با انتقاد از الگو برداری غربی در جوامع اسلامی متذکر شد: در انتخاب نوع لباس، در ارتباطات و شیوه معاملات از فرامین اسلامی پیروی نمی کنیم و بلعکس تقلید از رفتار پیروان ادیان دیگر را پسنیده تر می شماریم، لذا تعجبی هم ندارد که از قافله خوشبختی فاصله دور افتاده ایم. حتی مسلمانان وارسته نیز از دام های اهریمن در امان نبوده و نمونه آن غیبت های فراوانی است که در گوشه و کنار به فراوانی شنیده می شود. عده ای به عده ای دیگر پول نزول می دهند. در تربیت دینی اولاد بی تفاوتی مشهود است و ظلم در حق افراد آمارهای بالایی را در بر می گیرد. این چنین عبور کردن از خطوط قرمز با قوانین مکتب اسلامی در تضاد قرار دارد و این افراد نمی توانند مسلمان کامل باشند.

آخوند بهلکه عدم اطلاع از علم دین را باعث ضعف ایمان در شماری از مسلمانان واقعی دانست و تاکید کرد: خوشبختانه در بیشتر بلاد اسلامی مکتب خانه هایی برای افراد دایر شده اند که می توان با مراجعه به اساتید از شرعیات و فرضیات دین اطلاع حاصل نمود. عضو شدن در این مراکز باغث شناخت بیشتر و بهتر از احکام، مستحبات و حرام ها می شود. اسلام برای تمام لحظات زندگی بشر برنامه های جامعی را تعریف کرده است و اگر از این طریق بتوانیم اهداف را بشناسیم واژه غفلت برایمان بیگانه خواهد شد. تنها با خواندن نماز نمی توان به عرش رسید. نماز تنها بخشی از رکن دین و نقشه راه است. راه و راهبر توسط باریتعالی پیدایش شده اند و مطمئنا خالق توانا بهتر از هر کسی می تواند سرای خوشبختی را برای ما بشناساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن