اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

زنان در هر شغل و منصبی، حجاب شرعی را رعایت کنند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: زنان در هر شغل و منصبی هستند، باید به قوانین و حجاب شرعی پایبند باشند و آن را افتخاری برای خود بدانند، زیرا حجاب و پوشش کرامتی بس بزرگ است که خداوند به آنان بخشیده است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پروردگار مهرورز در کلام خویش می فرماید: «یا أیها الرسل کلوا من الطیبت و اعملوا صالحا». به پیغمبران گفته ایم تا به پیروان خود برسانند که از غذاهای حلال بخورید و کارهای شایسته بکنید.

انسان مومن در هر لباسی که باشد، چه دکتر، مهندس، معلم، کاسب و…، باید در پی کسب و معاش حلال باشد، و راه‌های کسب حلال نیز متعدد می‌باشد، مومن در تجارت و معامله خود باید راستگو و امین باشد، و نباید برای رونق تجارتش قسم دروغ بخورد که سبب حرمت و بی‌برکتی مال وی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی می ‌فرماید: « التاجر الصدوق الامین مع النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین». (تاجر راستگو و امین در روز رستاخیز با پیغمبران، صدیقیان، شهدا و نیکان حشر می‌شود). کسب حرام و شغل کاذب سبب فساد در زمین از جمله گروگان‌گیری و خون‌ریزی می‌شود.

مولوی کریم زایی افزود: زن مسول و مکلف است تا همسر خویش را وادار به کسب حلال کند و از درآمد نامشروع، وی را باز دارد و بگوید: ما همچنین رزق و روزی را نمی‌پسندیم، زیرا زن در این زمینه مسول است و در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشد، در غیر اینصورت این خانواده به تباهی و فساد کشیده می‌شود، و آخر امر تمام این ثروت و دارایی که از راه حرام جمع آوری شده است، از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: نگاهی به آن داستانی که خداوند در سوره القلم بیان می‌دارد داشته باشیم و اندکی در آن بیاندیشیم، که شخصی دارای باغی بود و ثروت آن را به سه قسمت تقسیم می‌کرد، قسمتی برای فقرا و مساکین، قسمتی برای خرج زمین و قسمتی برای خانواده خویش، اما بعد از وفات آن شخص، فرزندان می‌گویند: چرا آن را بین فقرا تقسیم کنیم؟ یکی از آن برادران، دیگر برادران را از این عمل باز می‌نماید، اما آنان باز نیامده و می‌فرمایند: شب هنگام به باغ می‌رویم و محصولات را جمع‌آوری می‌کنیم تا فقرا متوجه نشوند، در نتیجه خداوند کشتزار آنان را هلاک کرده و از بین می‌برد، تا جاییکه نمی‌توانند باغ خود را تشخیص دهند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: زنان در هر شغل و منصبی هستند، باید به قوانین و حجاب شرعی پایبند باشند و آن را افتخاری برای خود بدانند، زیرا حجاب و پوشش کرامتی بس بزرگ است که خداوند به آنان بخشیده است.

پیامبر اکرم (ص) به زنان مژده‌ای بزرگ می‌دهد و می‌فرماید: هر آن زنی که نماز و روزه خود را بجای آورد و عفت خود را حفظ نماید و از همسرش اطاعت کند در روز قیامت از هر دروازه‌ای که می‌خواهد و دوست دارد وارد بهشت شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن