اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

محبت اهل بیت پیامبر در روح و جان اهل سنت است

آوای سنت: امام جمعه شهر مشهد ریزه، محبت نبی اکرم و اهل بیت ایشان را با خون اهل سنت درهم آمیخته دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی با توجه به نزدیکی دهم ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین رضی الله، ضمن برشمردن فضایل آن حضرت گفت: حسن و حسین دو نوه گرامی نبی مکرم اسلام و فرزندان حضرت علی و فاطمه رضی الله عنهما می باشند. در کتب متعدد اسلامی نهایت محبت پیامبر با حسین را در جملات آن حضرت چنین می‌ خوانیم، من و حسین یکی هستیم، پس هر کس که حسین را دوست دارد، خدا او را دوست بدارد.

بر این اساس، اهل سنت به اهل بیت ارادتمند بوده و محبت آنها در دل و جان ما ریشه دوانده است. ظلم و اجحافی که در کربلا اتفاق افتاد در حقیقت توهین به ساحت مقدس آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم بود. در روز عاشورا حرمت خاندان نبی اکرم از بین رفت و به اهل بیت بی احترامی و توهین روا گردید. در آن روز سری از تن جدا شد که پیامبر اسلام آن را به وجود مبارک می فشرد و لبی به رنگ خون در آمد که بر آن بوسه می زد.

مولانا علی بائی با اشاره به این مطلب که امام حسین برای مقابله با ظلم و فساد قیام کرد، افزود: از واقعه کربلا این درس مهم استخراج می شود که در مقابل ظلم، ستم و استبداد تسلیم نشده و در مقابل نابرابری ها و بی عدالتی ها ایستادگی نماییم. اگر در زندگی ما استبداد و بی عدالتی پیدا شود، رفتارمان یزیدی خواهد شد. اگر می بینیم برخی افراد که با گفتار و رفتار خود و با اختلاس ها، احتکارها و با معاملات ربوی به مردم ستم می ورزند، آنها در خط نبی مکرم، حسین و اصحاب جای ندارند، بلکه در مسیر یزید و یزیدیان گام بر می دارند.

امام جمعه شهر مشهد ریزه در تشریح اهداف قیام دشت کربلا اظهار داشت: حسین رضی الله عنه برای احیای سنت نبوی، دفاع از مبادی اسلامی و تغییر در بحث شورا و خلافت در مقابل یزید ظالم قیام نمود و همراه با برادرانش محمد، عثمان، ابوبکر، جعفر، عباس و جمعی از خاندان نبوت در سخت ترین شرایط جام شهادت را نوشیدند. از این رو واقعه کربلا نه تنها برای هر مسلمان، بلکه برای هر انسان آزادی خواه نیز سخت و جانکاه می باشد.

مولانا علی بائی با تاکید بر پیاده کردن درس های عبرت آموز تاریخ در مسائل فردی و اجتماعی بیان نمود: ما نباید شعاری عمل کرده و فقط نام آن بزرگان را بر فرزندان خود بگذاریم، بلکه باید اخلاق، رفتار، منش، گفتار بزرگان را در زندگی بکار بسته و اولاد را با آن اخلاق و منش تربیت و پرورش دهیم. محبت آل و اصحاب پیامبر با خون و گوشت و وجود هر مسلمان اهل سنت ممزوج است. صحابه پیامبر و اهل بیت ایشان با محبت و بدون کینه و بدگویی و تنفر در کنار هم زیستند و توانستند آن جامعه آرمانی را رقم بزنند. ما مسلمانان نیز اگر می‌خواهیم آن زندگی سالم و خوب را داشته باشیم باید عینا آن صفات و رفتار را در برنامه جامع زندگی قرار دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن