اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

شیخ امینی : قرآن کتاب راهنمای امت اسلامی است

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی سلطان العلما بندرلنگه، تنظیم برنامه زندگی طبق فرمایش قرآن کریم را موجب فضل و تکریم امت از سوی خدای متعال توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمدعلی امینی طی سخنانی پیروان نبی مکرم اسلام را به نقل از قرآن کریم بهترین امتی خواند و گفت: این امت رسالت بزرگی بر عهده دارد و همه دغدغه‌اش باید روی اسلام و جامعه بشری معطوف باشد، همچنین این امت باید غم بشر را داشته و جایگاه خود را بشناسد و باور نماید.

خداوند این امت را به سه دسته تقسیم نموده و ما مسلمانان در این سه دسته قرار داریم. هر کس باید خودش ببیند که جزء کدام دسته می باشد.

شیخ امینی افزود: باریتعالی قرآن کریم را گُلِ سر سبد همه کتاب‌ها و رسالت‌ها معرفی کرده و فرمایش می دارد، ما این قرآن و کتاب را به بندگان برگزیده دادیم. در میان خیل عظیم انسان ها که بر روی زمین زندگی می‌کنند. یک گروه بندگان برگزیده خدا می باشند. آنها کسانی‌ هستند که ایمان به کتاب آسمانی داشته و آن را پیام الله می‌دانند. کسانی که برنامه زندگی شان را طبق فرمایشات قرآن تنظیم می‌کنند. این فضل و تکریم خداوند نسبت به این امت است‌.

برخی مردم قرآن را درقفسه‌ها، در گوشی‌ها و ماشین‌ها و… می گذارند، اما بهره‌ای از آن نمی‌برند. حتی برخی از حافظان قرآن‌ نسبت به خود ستمگر ورزیده واجبات را ضایع می‌کنند.

مدیر مدرسه دینی سلطان العلما بندرلنگه، نماز را مهمترین رکن دین دانست و اظهار داشت: نماز، بارزترین نشانه و اصلی ‌ترین و نخستین چیزی است که در قیامت از آن سؤال می‌شود. گروهی از مفسرین اعتقاد دارند که برخی از امت به سمت شرک رفته و کارهایی از قبیل سحر، جادو انجام می‌دهند. بسیاری از واجبات مانند حق، والدین، همسایه و خویشاوندان نیز از سوی ما ضایع می شوند.

شیخ امینی توصیه کرد: با هم تعاون وهمکاری داشته باشیم تا برای زندگی بعد از مرگ و آخرت پرونده خوبی مهیا سازیم. پرونده فرایض و محرمات را بررسی کرده و از کوتاهی‌ها توبه کنیم، زیرا در قیامت چیزی از قلم نمی‌افتد.

امروز بحمدالله به برکت مدارس و مساجد و دعوت گران مخلص، موضوعی به نام جهل وجود ندارد. لذا اگر مفهوم مسئله‌ای را درک نکرده و مفهوم آن را جویا نشویم، عذری ناپذیرفتنی به حساب می آید.

ابن عالم شاخص اهل سنت جنوب کشور یادآور شد: گروه دوم از مسلمانان، تنها واجبات خداوند را بجا می‌آورند. واجبات هم مراتب دارند. مثلا برایً نماز اول وقت، نماز میانه و نماز آخر شرایطی تعیین شده است. نماز با جماعت و نماز فردی هر یک از نظر مقام و مرتبت با یکدیگر تفاوت دارند. همه ما نیازمند مستحبات و نوافل زیاد هستیم. در حدیثی قدسی یکی از عوامل قرب به خدا، پایبندی به نوافل ذکر شده است.

اما گروه سوم که خداوند از آنها یاد می کند در هر کاری پیشقدم شده و در امور خیر بر می دارند. آنها همواره در پی کسب ثواب عمل می کنند. در ساخت مساجد و کمک به نیازمندان ثابت قدم بوده و با جوانان مستعد در تحصیل و کسانی که قصد ازدواج دارند، مساعدت می ورزند. مفسرین بالاخص حضرت ابودرداء گفته‌اند که خدای دانا این افراد را مشمول مغفرت خودش قرار می‌دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن