اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

عدم مدیریت بر فضای مجازی خطری بزرگ برای نسل‌های آینده‌ساز کشور است

آوای سنت : ماموستا مرادی گفت: بخش اعظمی از زمان دانش آموزان در فضای مجازی صرف می شود، بنابراین عدم مدیریت بر این فضا یک خطر بزرگ فرهنگی برای نسل های کشور است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی ظهر دیروز (دوشنبه) در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مدیریت فضای مجازی بیان داشت: کسی نمی تواند منکر نفوذ گسترده فضای مجازی در زندگی امروزه باشد؛ امروز بخشی از وقت و زمان ما در فضای مجازی صرف می شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: نمی توان با انکار فضای مجازی صورت مسأله را پاک کنیم، بلکه باید مدیریت بر فضای مجازی را در اولویت کار خویش قرار دهیم، زیرا به عینه دیده می شود که فضای مجازی به میدان نبرد عقاید تبدیل شده است و در این میانه دشمنان اسلام در حال «میدان داری» هستند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با وجود این همه نخبه متعهد، انقلابی و متخصص در کشور نباید اجازه دهیم فضای مجازی به حال خود رها شود، باید نه تنها فضای مجازی را مدیریت کنیم، بلکه از فرصت هایی که فضای مجازی در دل خود دارد برای انتشار آرمان های اسلام و انقلاب استفاده کنیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: با این حال باید اذعان کرد آنگونه که شایسته است نتوانسته ایم که در مدیریت فضای مجازی به ویژه توسعه و بسط سواد رسانه ای کار ویژه و قابل توجهی انجام دهیم که بی گمان این وقت کشی ها برای ما گران خواهد نشست.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه متولیان امور تبلیغی حتما باید در فضای مجازی استاد و متخصص باشند، اظهار داشت: روحانی، طلبه و شخصی که در امور تبلیغی و فرهنگی فعالیت دارد، نباید با فضای مجازی ناآشنا باشد، زیرا این غریبگی با فضای مجازی می تواند تاثیرات بسیاری بر روند کاری وی بگذارد، از این رو از دستگاه های فرهنگی درخواست داریم که در بحث ایجاد کلاس های آموزش سواد رسانه ای و آشنایی تخصصی با فضای مجازی وارد میدان جهاد شوند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر استفاده از فضای مجازی به علت شیوع کرونا در کشور بسیار گسترش یافته است و بخش اعظمی از وقت افراد به ویژه دانش آموزان و نوجوانان در فضای مجازی صرف می شود، بنابراین عدم مدیریت بر فضای مجازی یک خطر و ناتوی بزرگ فرهنگی برای نسل های آینده ساز کشور خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن