اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

فاصله‌گیری از معنویت مهم‌ترین ضعف جامعه بشری است

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: یکی از ضعف‌های بزرگ امروز جامعه بشریت فاصله گرفتن از معنویت است، معنویت قلب انسان را منور می‌کند.

ماموستا فایق رستمی در نشست هیئت امنا و اساتید مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی با معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی‌ مدارس علوم دینی کشور، اظهار کرد:‌ خداوند در قرآن کریم همواره به کسب علم تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسب علم و علم‌آموزی موجب ارتقای توانایی علما و روحانیون و در نتیجه پاسخگویی به مسائل دینی و شبهات موجود در جامعه می‌شود.

وی با تاکید براینکه مسئله علم و علم‌آموزی از چنان اهمیتی برخوردار است که بزرگان ما از علم به عنوان یک رودخانه همیشه جاری یاد می‌کنند، گفت: علم تنها به مسائل دینی خلاصه نمی‌شود و همه نکات و حوزه‌ها را دربر می‌گیرد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد:‌ علم باید در مسیر خدمت به جامعه قرار گیرد، علمی که موجب رنج و آزار بشر شود هیچ ارزشی ندارد.

ماموستا رستمی از علما و روحانیون به عنوان طبیب روح انسان نام برد و گفت:‌برخی بیماری‌ها با دارو مداوا نمی‌شود علما طبیت روح بشر هستند.

وی اضافه کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ امروز جامعه بشریت فاصله گرفتن از معنویت است، معنویت قلب انسان را منور می‌کند.

امام جمعه سنندج با تاکید براینکه علم باید با معرفت توام باشد، عنوان کرد: بزرگان دین همواره علم و معنویت را با هم آمیخته‌اند و همین مسئله موجب پیشبرد اهداف آنها شده است.

ماموستا رستمی اضافه کرد: مراکز علوم دینی، حجره‌های سنتی و غیره باید از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرند و با نظارت مناسب زمینه تربیت طلاب و علمای توانمند در آنها فراهم شود.

وی افزود: امیدواریم با حمایت شورای برنامه‌ریزی اهل سنت شاهد تقویت هرچه بیشتر مرکز تخصصی امام شافعی کردستان باشیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن