اهل سنت ایرانعمومی

فعال اهل سنت: تاثیرات مخرب عملکرد ضعیف دولت بر انگیزه مشارکت مردم

غفور کمی: عدم تحقق وعده های دولت ناامیدی را تشدید کرده است

آوای سنت: فعال اهل سنت ترکمن یکی از مسایل مهم برای نظام‌های سیاسی و حکومتی در دنیا را بحث میزان مشارکت مردم در ادوار مختلف انتخابات برشمرد.

به گزارش آوای سنت غفور کمی با بیان این مطلب که تحلیلگران سیاسی به نوعی مقبولیت حکومت‌ها را متأثر از درصد رأی‌دهندگان می‌دانند، گفت: یکی از چالش‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران مسئله آمار رأی دهندگان و شرکت‌کنندگان در انتخابات است. به ضرس قاطع می توان مدعی شد که در هیچ دوره‌ای از انتخابات‌های برگزار شده در پس از پیروزی انقلاب اسلامی این اندازه نگرانی در مورد مشارکت مردمی وجود نداشت.

وی دلیل این نگرانی را به وضعیت اقتصادی کشور و نابسامانی معیشتی مردم مرتبط خواند و افزود: این فرایند محصول عملکرد نامناسب و ضعیف دولت روحانی و عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی ایشان بود که باعث سرخوردگی و دلسردی عمومی شده است. با توجه به فرصت محدودی که تا زمان انتخابات وجود دارد شاید نتوان اقدامات مؤثر چندانی را در راستای حضور پرشورتر مردم در انتخابات انجام داد.

البته برخی اقدامات و اتفاقات می‌توانند به سهم خود تاثیرات مثبتی در مشارکت آحاد مردم داشته باشند.

کمی در این خصوص ادامه داد: حضور کاندیداهایی از جناح ها و سلایق مختلف در ایجاد نشاط انتخاباتی موثر خواهد بود. بدین ترتیب اگر شورای نگهبان در بحث تأیید صلاحیت چهره‌های سیاسی سختگیری نشان نداده و سلایق مختلف امکان حضور و کاندیداتوری در انتخابات را پیدا کنند، مطمئنا باعث مشارکت جمع بیشتری از مردم در انتخابات پیش رو خواهد شد.

از سوی دیگر کنترل و نظارت بیشتر بر بازار و بهبود قدرت خرید مردم به خصوص در رابطه با کالاهای اساسی، مسأله فوق هم یقینا تاثیرگذاری مثبتی بر میزان مشارکت خواهد داشت.

این فعال اجتماغی ترکمن توافقات حاصله در مذاکرات وین و به دنبال آن برداشته ‌شدن تحریم‌ها را باعث ایجاد آثار مثبت بر اقتصاد و قدرت پول ملی و نهایتا افزایش قدرت خرید در مصرف کنندگان کالاها دانست و اظهار داشت: بدون شک این موضوع مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلگرم‌ تر خواهد کرد. همچنین تبلیغات رسانه‌ای امید به جامعه تزریق کرده و اقناع مردم نسبت به اینکه اوضاع بهتری در آینده خواهند داشت را تقویت خواهد بخشید.

اگر مردم احساس کنند و به این باور برسند که کاندیداهای شاخص حاضر توانایی ایجاد تحول در وضعیت کنونی جامعه را دارند، قطعا مشارکت بیشتری در تعیین سرنوشت خود خواهند داشت و این مهم وظیفه رسانه‌ها و تیمهای تبلیغاتی‌ کاندیداهاست که بتوانند در چه حد مردم را اقناع ‌کنند.

کمی همچنین عنوان نمود: وعده‌های نامعقول و اغراق‌آمیز بیش از انکه مردم را به پای صندوق‌ها بکشاند آنها را بدبین و دلزده می‌کند‌ و بیش از انکه جاذبه داشته باشد ایجاد دافعه خواهد کرد.

مردم ما امروز به درجه‌ای از آگاهی رسیده‌اند که حقیقت را از دروغ و سره را از ناسره تشخیص دهند، بنابراین بیش از هرچیزی صداقت و ارائه راهکارهای عملی و معقول است که  می‌تواند اعتماد مردم و رأی‌دهندگان را جلب کند.

در نهایت امیدواریم که در این فرصت محدود مسئولان زمینه‌های مشارکت گسترده مردم را فراهم آورند و رأی‌دهندگان نیز با انتخاب کاندیدای اصلح و شایسته زمینه‌ساز فردایی بهتر برای ایران و ایرانی باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن