اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

فقدان بینش عمیق دینی عامل انحراف جوانان جامعه

آوای سنت: ، نبود تحقیق و مطالعات دینی را از مهمترین عوامل انحرافات برخی جوانان بسوی ابتذال خواند.

به گزارش آوای سنت، الله داد آخوند گوگلان طی سخنانی با اشاره به تداوم توطئه های یهود و صهیونیست برای گمراه کردن نسل جوان مسلمان با استفاده از روش مختلف از جمله براه انداختن تهاجم فرهنگی، تهدید دول سرزمین های اسلامی و انتشار تولیدات مبتذل در شبکه های اجتماعی و سایبری گفت: عده ای بر این عقیده هستند که دشمن نمی تواند در بین امت اسلامی ایجاد رخنه کند، اما متاسفانه می بینیم که آنها نه بوسیله لشکر کشی و بلکه تخریب اذهان جوانان از طریق نفوذ با کانال های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی بوده است.

متاسفانه بسیاری از فرزندان مسلمان با آنکه سال ها زحمت کشیده و مدارج عالی را پشت سر می گذارند، اما هنوز شیوه وضو گرفتن به شکل صحیح را نمی دانند! به دلیل نیاز به تحقیق و بررسی تحصیلی ساعات زیادی را در فضای مجازی پشت سر می گذارند، لیکن به جهت دوری از دین و مسجد براحتی به دام شبهه افکنان افتاده و پس از مدتی حتی به اصل دین نیز خدشه وارد می نمایند!!

آخوند گوگلان، نبود تحقیق و مطالعات دینی را از مهمترین عوامل انحرافات برخی جوانان بسوی ابتذال خواند و افزود: آموختن دین و احکام آن در هر سن و سالی ممکن و شدنی است، ولی هم چنان که به آموزش تحصیلی کودکان در سنین ابتدایی اهمیت داده و ایشان را طبق برنامه ریزی و اصول منظم به مدارس دولتی می فرستیم، باید به تکالیف دینی ایشان نیز وقت گذاشته و در همان کودکی طریقه خواندن نماز را آموزش دهیم. در طول تابستان مکاتب بهترین مکان برای تعلیم دانش آموزان هستند، لذا والدین باید مشوق های لازم را بکار بگیرند تا کودک با میل و اشتیاق بیشتری بسوی مکتب برود.

مدرس حوزه علمیه چنارلی، لازمه ارتباط مفید با دنیای پیرامون را در کنترل رفتارها و فعالیت های اعضای خانواده دانست و اظهار داشت: همیشه احتمال یک آسیب را می توان با تذکرات و پیش بینی ها خنثی کرد. انسان ها معمولا هیچگاه از یک چالش صد در صد خطرناک استقبال نمی کنند، بلکه عدم تجربه کافی باعث پیدایش اتفاقات بد و تلخ می شود، پس باید توجه داشته باشیم که پیش از واگذار کردن اختیار یک وسیله به فرزند، درباره فواید و مضرات آن تذکرات مهم را گوشزد کرده و نظارت بعمل آوریم. انجام تکالیف دین برای افراد بالغ یک فرض است و همچنین آموزش فرزندان نیز از ضروریات مهم تربیتی به حساب می آید.

آخوند گوگلان در حدیثی به نقل از نبی مکرم اسلام تاکید کرد: هر شخصی که به زیر دستان خود درباره دین ارشاد و نصیحت نکند، بوی بهشت را نخواهد فهمید. امروز بخشی از ساسیت ما در قبال تربیت فرزندان، ناخواسته موجب انحراف به راه های بد شده است. وسیله نقلیه را بی قید و شرط در اختیارشان گذاشته و نمی دانیم که با آن به کدام سمت و سو می روند. انواع و اقسام فیلم ها را دانلود می کنند، اما به عنوان سرپرست خانه از محتوای فیلم ها اطلاع کافی نداریم. ظاهرا در حق فرزند خود لطف و محبت می کنیم، ولی در حقیقت به سمت سرابی هدایت می شود که سرانجامی جز تباهی به دنبال ندارد. هدف را در این قرار می دهیم که اولادمان نسبت به سایر هم سن و سالان شان کمبود نداشته باشند، لیکن با این روش ها مصایب روزگار را به جان می خریم.

این عالم اهل سنت ترکمن فواید تربیت قرآنی را باعث عزت در این جهان و رستگاری در سرای آخرت توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: در احادیث شریف آمده است که والدین حافظان قرآن در روز قیامت به اذن خدای متعال مفتخر به تاج گذاری خواهند شد. بهترین اهل الله کسانی هستند که قرآن را یاد گرفته و به دیگران آموزش می دهند. فرزند صالح به خدمت والدینش در می آید و ناصالحان تحفه ای جز درد، رنج و غم از خود باقی نمی گذارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن