اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ماموستا ایوب احمدپور : نظام آموزشی مدارس علوم دینی کردستان سنتی است

مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان در یک سطح هستند

آوای سنت : معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه معتقدم اطلاعاتی که در سطح بندی ابلاغ شده باید بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: تا زمانی که نظام ما یک نظام حجره ای است نمی توانیم در موضوع سطح بندی مدارس علوم دینی اهل سنت به داده و اطلاعات قابل قبولی برسیم.

ماموستا ایوب احمدپور در کمیته اجرایی سطح بندی مدارس علوم دینی استان کردستان، به اقدامات انجام گرفته در حوزه سطح بندی مدارس در استان کردستان گریزی زد و اظهار کرد: به لحاظ ساختار آموزشی سنتی که در مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان وجود دارد بعضی از ایتم‌هایی که در این سطح بندی تعریف شده در استان قابل اجرا نیست.

وی افزود: ما در تمام شهرستان‌ها مدارس‌های کوچک یا همان حجره‌ها را داریم که به یک مدرسه لینگ کرده‌ایم و اطلاعات این مدارس را در یک مدرسه تجمیع کرده ایم.

معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: کمیته پشتیبانی سطح بندی مدارس تشکیل جلسه داد و با توجه به سیستم سنتی حاکم بر مدارس به این نتیجه رسیدن که این سطح بندی در کردستان قابل اجرا نیست.

وی تصریح کرد: نهایتا به این نتیجه رسیدم که ایتم‌هایی که در مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان وجود دارد را در این سطح بندی لحاظ کنیم و اطلاعات هم به شورای برنامه ریزی ارسال شود.

وی با بیان اینکه معتقدم اطلاعاتی که در سطح بندی ابلاغ شده باید بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: تا زمانی که نظام ما یک نظام حجره ای است نمی توانیم در موضوع سطح بندی مدارس علوم دینی اهل سنت به داده و اطلاعات قابل قبولی برسیم.

وی عنوان کرد: مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان همه در یک سطح هستند مگر مرکز تخصصی و یا مدارسی که در مریوان قرار دارند.

معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشورافزود: با سیستم آموزشی موجود نمی توانیم به یک دور نمای درست برای سطح بندی مدارس علوم دینی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه باید نسخه دیگری برای ارزیابی مدارس علوم دینی غرب کشور پیچده شود تا بتوانیم بر اساس آن مدیریت درستی در سطح بندی مدارس داشته باشیم، گفت: برای مثل ما در مریوان ۴۸ حجره سنتی داریم که همه در یک سطح هستند چگونه می توان این مدارس را که بسیاری از ایتم های تعیین شده که از سوی مرکز فرستاده شده را ندارند ارزیابی کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن