اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا مرادی: حج موسم همدلی و انسجام امت اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حج را بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی و افشای توطئه های دشمنان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالرحمان مرادی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه در پاسخ به شبهاتی پیرامون انجام قربانی از طرف مخالفین اسلام با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حج که خطاب به رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم گفت، ما مکان بیت را برای ابراهیم مهیا کردیم تا آن را با اسماعیل بنا نهند و او را به توحید و دوری از شرک امر نمودیم و همچنین بیت را برای نمازگزاران آماده سازد و پاکیزه گرداند.

در این بیان درس هایی نهفته است از جمله آن که نباید ذکر و یاد ابراهیم بت شکن و اسماعیل مطیع و هاجر فراموش شود. عبادت باید با پاکی درون و دوری از نجاسات کفر و شرک و با توحید همراه باشد و در بیرون از نجاسات ظاهری، هر جا و مکانی که نسبت الهی داشته باشد، مبارک است.

ماموستا مرادی خدمت به مسجد را از افتخارات ابراهیمی خواند و افزود: نمازگزار به قدری محترم است که خداوند به ابراهیم خلیل الله امر می فرماید، خانه ام را برای نمازگزاران پاکیزه کن!

دعوت برای حج از طرف ابراهیم و به امر خداوند می باشد، پس اجابه آن دعوت را الله رب العالمین انجام داده و حجاج با گفتن لبیک اللهم لبیک به ندا و دعوت ابراهیم پاسخ می دهند. حج منافعی دنیوی واخروی دارد که منافع اخروی آن رضایت الله تعالی است و منافع دنیویی آن تجارت و ارتباطات و ذبح و اشتغال هزاران نفر می باشد که مستقیم و غیر مستقیم مشغول می شوند. این خود از بزرگترین برکات مادی و اقتصادی جهان اسلام و مسلمین به حساب می آید.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حج را بهترین زمان و مکان توبه و رجوع به الی الله و بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی و افشای توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمنان دین همواره به عناوین مختلف به مسلمین شبهاتی را القاء کرده و در ایام حج نیز شبهاتی را وارد می سازند. از جمله صرف پول برای سفر حج و یا مخالفت ورزیدن با قربانی و کشتن حیوان، اما با توجه به کنگره الهی و ربانی و مبارک حج که اهل ایمان آن را درک کرده اند همه آن شبهات به باد فنا می رود. برخی افراد مخالف کشتار حیوانات به جهت ذبح در روز عید قربان هستند و از سوی دیگر شعار درختکاری و…را می دهند. این در حالی است که زندگی آنان سراسر با غذاهای گران و لذیذ آمیخته شده و عکس مجالس و محافل شان گویای این احوال می باشد.

ماموستا مرادی در ادامه این انتقاد یادآور شد: می گویند پول را به عرب ‌ها ندهید و به فقرا بدهید، اما می بینیم که خودشان نه تنها با اعراب، بلکه با تمامی ملیت ها و ادیان غیر اسلام دست دوستی و اخوت داده اند. آنها قربانی های انجام شده در کل ممالک اسلامی را فراموش می کنند که به فقرا داده می شود، حتی دام های قربانی ذبح شده در مکه هم اکثرا به کشورهای اسلامی صادر می گردد. در طول سال هیچ مؤسسه یا دین یا حزب یا مکتب غیر اسلامی این همه حجم خدمت رسانی به فقرای جهان را نداشته و ندارد.

این عالم شاخص اهل سنت در پایان گفت: ما باید تببین این حقایق را بکنیم. شبهه افکنان به خاطر نمی آورند که اعمالی ضد حیوانی مانند مسابقات گاو بازی و کشتار نهنگ های بی زبان را صرفا جهت سرگرمی برگزار می کنند. در ایالت تگزاس در آمریکا مسابقه پوست کندن هزاران مار بصورت زنده و کشتن آنان را به زبان نمی آورند، ولی ما حیوان را با کمترین درد ذبح نموده و کل اجزای آن را مورد استفاده قرار می دهیم و ضمنا به دست فقرا و نیازمندان می رسانیم. این زیبایی دین اسلام است، ولی کفار کور دل حق را از باطل تشخیص نمی دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن