اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

محکومیت ترور فخری زاده از طرف علما و شخصیت های اهل سنت

علمای اهل سنت این ترور را جنایتکارانه دانستند

آوای سنت: علما و شخصیت های بارز اهل سنت با انتشار اطلاعیه هایی ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کردند.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید عبدالصمد ساداتی طی بیانیه‌ ای با محکومیت شدید ترور دانشمند هسته‌ ای کشورمان “محسن فخری‌زاده”، این اقدام را ناجوانمردانه و جنایت بزرگ خواند. در بخشی از بیانیه امام جمعه اهل سنت سراوان آمده اسـت: هدف قرار دادن و ترور شخصیت برجسته علمی و دفاعی کشور جنایتی بزرگ و شدیدا محکوم است.

مولانا محمد حسین گرگیج نیز در بیانیه‌ ای ترور دانشمند هسته‌ ای کشورمان را محکوم کرد و گفت: بنده ضمن محکومیت این عمل بزدلانه، از مسئولین ذی ‌ربط خواستار شناسایی مسببان این جنایت و برخورد قاطع و مجازات آنان هستم. توصیه بنده به مسئولان امنیتی و مدیران ارشد کشوری این‌ است که دانشمندان و نخبگان برتر کشور، جزوی از اهداف دشمن هستند، لذا هوشیار و آگاه‌ تر باشند و در صیانت و حفاظت از چنین سرمایه های ملی کوشاتر عمل کنند.

شیخ عبدالجلیل قتالی مدیر مجتمع دینی صدرالاسلام بندر خمیر نحوه  شهادت دکتر فخری زاده را  سندی دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد: رژیم غاصب اسرائیل تنها کشور در جهان است که تهدید به ترور دانشمندان مسلمان و شخصیت های مبارز اسلامی کرده و آنها را عملی می نماید. جوامع اسلامی باید به اینگونه اقدامات وحشیانه صهیونیست ها واکنش نشان داده و مقابله به مثل لازم را نشان دهند. تجربه های به دست آمده از گذشته ثابت کرده است که این رژیم منحوس دست از ترور شخصیت های مهم و ارزشمند برنخواهد داشت و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا سزای اعمال زشت و ننگین خود را ببینند.

دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس هم به ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع واکنش نشان داد و اظهار داشت: به ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: ایمان و علم را نمی‌ توان با ترور نابود کرد.

این نماینده اهل سنت در صفحه توییتر خود نوشت: رژیم صهیونیستی با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی نمی‌ تواند مانع پژوهش و تحقیقات علمی فرزندان ایران شود.

سید علاء الدین حیدری از فعالان مدنی اهل سنت کشور در نظری عنوان نمود: تاریخ گواه رشادت ها و مجاهدت های ایثارگران رشید ایم مرزو بوم است. کسانی که از جان خود مایه گذاشتند تا سرافرازی را به ایران هدیه کنند. بار دیگر دستانِ پلیدِ دشمنان از آستین ایادی کوردل آنها بیرون آمد و جنایتی دیگر را در حق ملت بزرگ ایران خلق نمودند. دشمنان قسم خورده ایران اسلامی هیچوقت از اراده دشمنی و آرزوهای کثیف خود برای این سرزمین کوتاه نیامده و همواره در راه تحقق اهداف شوم خود کوشیده اند.

ترور شیوه بزدلان تاریخ برای به بند کشیدن شیران بیشه بوده است ، غافل از اینکه این بیشه لبریز از شیرمردان است، اما شهادت هنر مردان خدا و شهید شاهد زنده تاریخ است.

خبر شهادت دکترمحسن فخری زاده دانشمند بزرگ ایران زمین به دست دشمنان سخت و سنگین بود.

مولانا حبیب الرحمان مطهری نیز نوشت: اینجانب از طرف خود و جامعه روحانیت شهرستان خواف این ضایعه دردناک را به شدت محکوم نموده و آن را به مقام معظم رهبری، مجموعه وزارت دفاع، نیروهای مسلح، مردم شریف ایران و خانواده آن شهید تسلیت عرض نموده و امیدواریم هرچه سریعترعاملان و مسببان این حادثه غم انگیز شناسائی و بسزای اعمال ننگین خود برسند.

دکتر عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر و سرباز ترور دکتر محسن فخری زاده را یک خبر تلخ توصیف کرد و عنوان نمود: بدون شک این اقدام ننگین، بیانگر زبونی و تلاش‌های مستمر بدخواهان ایران اسلامی برای ایجاد چالش در دستیابی ایران به اقتدار و خودکفایی هسته‌ ای است. این بدخواهان ظالم بدانند که خون این عزیزان باعث تنومند شدن درخت آزادی، استقلال و اقتدار مهین اسلامی مان است و اراده ی ملت بزرگ ایران را برای پیمودن مسیر رشد و ترقی و تعالی و ایستادگی درمقابل زیاده خواهان عالم صد چندان خواهد کرد.

همچنین مولوی عبدالباری صالحی ترور دکتر فخری زاده را اقدامی جنایت بار از سوی خود فروختگان صهیونیسم و اسراعیل غاصب خواند و افزود: آنها با ترور یکی از دانشمندان خدوم و پرتلاش ایران اسلامی در حوزه تحقیقات وفناوری دفاعی، بیچارگی، سردرگمی و زبونی خود را به نمایش گذاشته اند. اسرائیل جنایتکار که بیش از نیم قرن است که فلسطینان مظلوم را زیر چکمه های جنایتکار خود له کرده است و این بار باترور دانشمند بزرگ ایران اسلامی شهید محسن فخری زاده ، چهره خبیث وجنایتکارانه خود را به نمایش گذاشت. دشمنان کوردل که از رشد وموفقیت علمی وتحقیقاتی وصنعتی فرزندان این مرز و بوم در هراس افتاده و خود را زبون و ذلیل مشاهده نموده اند، دست به این جنایت عظمی زده اند.

از سوی دیگر مهندس کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت دوران خدمت دکتر فخری زاده را منشاء خدمات فروان به  توان دفاعی کشور دانست و ادامه داد: ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ بود، اما دشمنان اسلام باید بدانند که راه شهیدان همواره ادامه دارد. ایشان توانسته بود توان دفاعی کشور را تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

افندی تاج الدین برزکوهی امام جمعه اهل سنت اسالم هرگونه سکوت و مدارای جهان اسلام در برابر اقدامات وحشیانه دشمن غاصب را خیانت آشکار به بیداری اسلامی خواند و افزود: اگر همه کشورهای اسلامی هم صدا و یکدل شده و پاسخ کوبنده به اعمال وحشیانه صهیونیست ها می دادند، امروز صهیونیست ها جرات چنین جسارتی را پیدا نمی کردند که سرمایه های ارزشمند کشور را از ما بگیرند.

بدون شک ضعف و زبونی برخی حکام نیز در وقایع بی تاثیر نبوده است و ما نباید منتظر اعلام محکومیت و یا واکنش های دیپلماتیک از سوی مسئولین آنها باشیم. بهترین واکنش در برابر جنایات اسرائیل پاسخ کوبنده است.

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز هم در پیامی با محکوم کردن ترور دکتر فخری زاده متذکر شد: متاسفانه در سال های اخیر دستگاه دیپلماسی نتوانسته است آنچنان که باید از حقوق ملت دفاع کند، در حادثه اخیر نباید همچون گذشته عمل کرد، ترور یک مسئول دولتی توسط جاسوسان موساد باید در محاکم بین المللی پیگیری شده و نباید اجازه دهیم استکبار جهانی محکوم و محاکمه نشود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن