اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مخاطرات استفاده بی رویه از فضای مجازی و ماهواره

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف استفاده نامعقول از فضای مجازی و ماهواره را زنگ خطری در سر راه خانواده ها دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی گل محمد منصوری طی سخنانی چند یکی از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را جذب مخاطبان جوان بوسیله فضای مجازی و ماهواره خواند و گفت: این امکانات به ذات خویش عیبی ندارند، اما نحوه استفاده از آن مهم است و اگر والدین، آگاهی لازم نسبت به فرزندان خود در سنین پایین تر ندهند، خانواده دچار بحران و تزلزل خواهند شد.

متأسفانه در کشور ما جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان ارتباط بی‌رویه‌ای با گوشی های همراه دارند و ساعت های زیادی را در داخل شبکه ها می گذرانند، اما از حال یکدیگر آگاه نمی‌شوند. دائما مشغولیت در گوشی های هوشمند می تواند زمینه ساز مشکلات روحی برای مخاطبان جوان شود و ابتلای ایشان را به مواد مخدر محتمل می سازد.

مولوی منصوری ترویج موسیقی های مبتذل را شروع بی‌ بند و باری و گرایش به سمت فحشا خواند و افزود: پیدایش مشکلاتی که در گذشته وجود نداشتند ریشه در عوامل ابتذال شخصی و اجتماعی دارد. برای مردمی که اخلاق را فدای هوس می کنند، عذاب ‌های زیادی نازل می‌شود و قرآن کریم به صراحت در مورد سرنوشت گذشتگان صحبت می کند.

استفاده نامعقول از فضای مجازی کانون های زیادی را متلاشی کرده و زندگی‌ های بیشماری را از هم ‌پاشیده است. والدینی که به دلیل نیاز دانش آموز گوشی در اختیار وی می‌گذارند باید دو چندان مراقب فعالیت های فرزند خود باشند، زیرا در قیامت از آنها راجع به اعمال اولاد پرسش خواهد شد.

اشخاص به ظاهر موجه که برای شبهه افکنی و با اسامی ساختگی وارد فضای مجازی می شوند، بدبین ‌کردن نوجوانان به تعالیم اسلام و قرآن را به عنوان نقشه راه تعیین کرده و با ایجاد فاصله میان علما و متعلمین و همچنین بزرگ جلوه‌ ‌دادن اشتباهات، برنامه تضعیف دین در حدود اسلامی را ادامه می دهند.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف در پاسخ به سوالی درباره فلسفه وجودی قیامت و معاد اظهار داشت: در کتب تاریخی آمده است که بین قرن نوزدهم و بیستم بیش از دویست میلیون نفر به دستور چند نفر کشته شدند. در نبرد های دیگر هم تعداد کشته ها زیاد بوده اند.

وقوع جنگ ها دلیل کشتار هزاران نفری هستند که هیج نقشی در پیدایش آن درگیری و نزاع نداشته اند، لذا اگر قیامتی در کار نباشد حق انسان های به ناحق کشته شده چطور گرفته می شود؟ اگر دادگاهی نباشد تا به ظلم ظالم رسیدگی کند، مظلومین چگونه به حق خود خواهند رسید؟

مولوی منصوری همچنین عنوان کرد: در دنیایی که عده‌ای اعتقاد به معاد ندارد، به قول دانشمند مسلمان که می‌فرماید، اگر کسی قائل به معاد نباشد، در دنیای وحشتناکی زندگی خواهد کرد که عده‌ای حیوان ‌صفت دست به جنایت زده و بقیه را از بین می‌برند.

والدین معلومات علمی، مذهبی و عقیدتی خودشان را ارتقاء بخشند. آگاهی کامل از اسلام داشته باشید تا دچار شک و شبهه نشوید. هدف دشمنان اسلام، از بین بردن اسلام است. طبق بررسی های بعمل آمده از سوی دانشمندان آمار مسلمانان و مسیحیان در سی سال آینده برابر خواهد بود و در سال دو هزار و هفتاد امت مسلمان از مسیحیت و سایر ادیان پیشی خواهند گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن