اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مدیر دارالقرآن شاطبی گنبدکاووس: ایجاد بانک اطلاعاتی حافظان و قاریان قرآن کریم لازم است

آوای سنت : قاری ایل امان مشرقی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی حافظان و قاریان باعث برنامه ریزی و ارائه خدمات مطلوب به آنها خواهد شد.

 قاری ایل امان مشرقی در جلسه کارگروه قرآنی اهل سنت شمال کشور که به صورت مجازی حضور یافته بود، گفت: لازم است آمار و اطلاعات صحیحی در قالب بانک اطلاعاتی حافظان و قاریان قرآن کریم داشته باشیم تا طبق آن برنامه ریزی کرده تا با حاصل شدن این امر دقیق تر بتوانیم از حافظان استفاده کرده و بهره ببریم.

وی با تاکید بر سطح بندی قاریان و حافظان گفت: سطح بندی باعث می شود که در تمامی پایه ها برنامه مدونی داشته باشیم و زمانی که سطح یک حافظ و قاری توسط اساتید و پیشکسوتان، مشخص شود زمینه را برای برنامه ریزی بهتر و ارتقا آن فراهم خواهد کرد.

مدیر دارالقرآن شاطبی گنبدکاووس خاطر نشان کرد: اگر سطح بندی اتفاق بیافتد می توان کارگاه ها و کلاس هایی متناسب با قاری و حافظ مربوطه برگزار کرد.

قاری ایل امان مشرقی با تاکید براینکه، اگر آمار جامع و کاملی نداشته باشیم نمی توانیم تصمیم گیری درستی انجام بدهیم، گفت: اگر آمار حافظان و قاریان را در قالب یک نرم افزار و بانک جامعه داشته باشیم می توانیم در جلسات پیشرو تخصصی تر عمل کنیم.

قاری ایل امان مشرقی با ذکر این مطلب که در چند سال اخیر کارگاه های حفظ قرآن و آموزش صوت و لحن و محافل قرآنی خوبی در سطح استان توسط مرکز اسلامی گلستان با حضور قاریان برجسته کشوری و بین المللی برگزار شده است، افزود: استعدادها و نخبه های قرآنی از دل این کارگاه ها و محافل قرآنی شکوفا می شوند که با کم ترین آموزش، بهترین و بیشترین اثرگذاری را خواهند داشت.
وی همچنین افزود: وقتی در پروش استعدادها و چهره های مستعد کار شود قطعا می توان در زمینه فکری و ذهنی افراد مستعد هم کار کرد که باعث شکوفا شدن و پروش فرهنگی و اخلاقی و قرآنی فرد می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن