مذاهب و خطبه ها

آخرش چی؟

?۱. مرد جذابی هستی؟ روی خانم ها تاثیر فراوانی داری؟
-در سالهای جوانی، ده ها زن را شیفته ی خود می نمایی؟ و با آنها خوش گذارنی می کنی… باشه. ولی آخرش چی؟

?۲. صدای گرم و تاثیر گذاری داری؟ خانم های زیادی در تماس تلفنی شیفته ی صدایت می شوند؟
هر سال ۱۰ خانم زیبا رو را تحت تاثیر قرار می دهی و با تو دوست می شوند؟ باشه. ولی آخرش چی؟

?۳. ماشین گران قیمت زیر پایت است، لباس های شیک و گران قیمت می پوشی… به راحتی می توانی نظر دخترها را جلب کنی؟
-موفق می شوی و به میل خود به تفریح می پردازی… باشه. ولی آخرش چی؟

?۳. خانم زیبا رویی هستی؟ هر کس تو را ببیند در اولین نگاه عاشقت می شود؟
-«عمدا» کارهایی می کنی که در دوران زندگیت، مردهای زیادی را افسون می نمایی؟ باشه. ولی آخرش چی؟

?۴. عشوه های بسیار تاثیر گذاری بلدی؟ تُن صدایت را طوری تغییر می دهی که قلب پسرها را سوراخ می کند؟ به راحتی دل پسرها را تصاحب می کنی؟

?۵- انقدر از این کارها می کنی، که ده ها پسر بر سر تو دعوا می کنند… باشه، ولی آخرش چی؟

?۶. آنقدر زرنگ بودی که امسال پنج دوست دختر زیبا گرفتی و همسرت نفهمید؟ حتی بویی نبرد… . باشه، ولی آخرش چی؟

?۷. شوهرت به تو اعتماد داشت، اما تو باب به میل خود به تفریحات نامشروع پرداختی (دوست پسر داشتی و…) باشه. ولی آخرش چی؟

?۸. در یک شرکت هرمی عضو شده ای، با این زبان تیزت بسیاری از پسرها و دخترهای فامیل را فریب داده ای… سرمایه های زیادی جذب کردی و درآمد تو نجومی شد… باشه، ولی آخرش چی؟

?۹. یک مرد بی اطلاع و ساده لوح آمده بود بنگاهت؟، خانه (یا ماشینش) را چندین میلیون زیر قیمت بازار از او خریدی… به سود کلانی رسیدی… باشه. ولی آخرش چی؟

?۱۰. با دوستت رفته ای غذا خوری، میدانی وقت حساب کردن، اگر کمی خود را به گیجی بزنی و مِن مِن کنی او حساب می کند… اینگونه هر سال ده ها شام و نهار را بدست می آوری بدون اینکه هزینه بپردازی…(حتی هنگام حساب کرایه ی تاکسی…) باشه. ولی آخرش چی؟

? ۱۱. می دانی این غذا برای این جمع است، و خیلی خوب می دانی باید عدالت را رعایت کنی.. ولی بدون اینکه بدانند طوری تقسیم می کنی که سهم بیشتر برای خودت باشد… و سیر سیر می شوی… باشه. ولی آخرش چی؟

?۱۲.کارگر هستی، میتوانی کمی جدی تر کار کنی… ولی چون صاحب کار آنجا نیست، توجه نمی کنی و اصلا خودت را خسته نمی کنی… طوری که بعداً صاحب کار هم نمی فهمد… باشه. ولی آخرش چی؟

?۱۳. کارمند هستی، مراجعه کننده ی بی سوادی می آید، می توانی الان کارش را انجام دهی ولی چون حوصله نداری… می گویی هفته ی بعد بیا و این هفته کلا تفریح و گوشی … اصلا به خودت فشار نمی آوری…، باشه، ولی آخرش چی؟

?۱۴. متاهل هستی، می دانی یکی از مردهای همکارت (که او هم متاهل است) در اداره عاشقت شده است… می توانی انقدر بی خیال باشی که خسته شود و برود… ولی عمدا هر روز خودت را زیبا تر می کنی و عمدا رفتارهایی انجام می دهی که بیشتر شیفته گردد و وقتی پیشنهاد داد، می گویی خیر… چرا؟ چون این توجه برای تو لذت بخش است… باشه، ولی آخرش چی؟

?۱۵. می دانی سوپرمارکت سر کوچه عاشقت شده است، می توانی از سوپرمارکت چند متر دورتر خرید کنی، ولی عمدا با آرایش های متفاوت به آنجا می روی… چون دوست داری این وضعیت را… باشه. ولی آخرش چی؟

می دانید عزیزان، اگر بنوسیم، می توانم موارد خیلی زیادی پیدا کنم، ولی بس است، چون گر در خانه کس است، یک حرف بس است…(حالا این چندین حرف شد)

?آخرش چی ؟
?این سوالی است که قلمِ دست و پای آدم را می شکند…و لذت این «بی اخلاصی ها» را به تلخی تبدیل می کند…

▪️واقعاً آخرش چی؟ بالاخره چقدر می توانیم از تذکر های وجدان مان فرار کنیم؟ چقدر می توانیم از دادگاه الهی بگریزیم؟ تا کی این اعمال می تواند ادامه پیدا کند؟

▪️تمام پیرمردها و پیرزن هایی که الان می بینیم زمانی برای خود برو بیایی داشته اند، مثل ما… آن موقع راحت تر هم بود، چون مردم با هم رو راست تر بودند… عاشق ها به پای هم می سوختند و…

▪️ولی آیا در نقطه ای بنام پیری متوقف نشدند؟
▪️مگر ما هم در جایی متوقف نمی شویم؟

?اصلا پیری را فراموش کنید، در همین جوانی… با این آیه چکار کنیم:

?یوْمَ هُمْ بارِزُونَ لا یَخْفى‌ عَلَى اللَّهِ مِنْهُمْ شَیْ‌ءٌ لِمَنِ الْمُلْکُ الْیَوْمَ لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ? (غافر/۱۶)

«روزى که مردم ظاهر و آشکارند و هیچ چیز از آنان بر خداوند پنهان نیست. (در آن روز ندا آید:) امروز حکومت براى کیست؟ (و پاسخ آید:) براى خداوند یکتاى قهّار.»

?نمی دانم چرا با خواندن این آیه، منقلب می شوم… هیبت زیادی دارد(کلا آیات قرآن تاثیر گذارند ولی این آیه صحنه ی سهمگینی را به تصویر می کشد)… لمن الملک الیوم… لله الواحد القهار..

?سبحان الله…همه ی بی اخلاصی هایی که مخفی کرده ایم، در این روز آشکار می گردد… نزد واحدِ قهار.

?لذا باید خیلی محتاط باشیم، باید از امروز این سوالات را ملکه ی ذهنمان نماییم…

?الف)«آخرش چی؟»
?ب) «این سلسله به کجا ختم می شود؟»
?ج) «تمام خلایق را فریب دادیم، آیا گریزی از خالق هست؟»

نویسنده : دکتر مراد یوسفی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن