مذاهب و خطبه ها

تلاش غرب برای ترویج ابتذال در جامعه اسلامی

آوای سنت: امام جماعت مسجد جامع احناف مشهد ریزه تلاش غرب را ترویج فرهنگ مبتذل غرب در میان زنان کشورهای مسلمان خواند.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالرئوف خلیلی در بیان پاره ای نکات مهم پیرامون عفاف و حجاب با اشاره به این مطلب که خدای متعال همه مخلوقات را دارای جفت خلق کرده است، گفت: در خلقت بشر، زن موجودی ظریف و نحیف و دارای نقصان و ضعف های عقلانی و جسمانی آفریده شده است. در سوی مقابل مرد ابعاد و ویژگی هایی کامل تری نسبت به زن دارد و بر این اساس از به وی برتر بوده و به عنوان سرپرست و امور خانه تعیین شده است.

برخی ویژگی ها درباره موجودات زنده از جمله فرزند آوری و مراقبت و همچنین تهیه معاش خانواده توسط سرپرست از رفتارهای مشترک می باشد. وجه تمایز در انسان ها این است که بشر دو پا دارای فکر بوده و همواره تغییراتی را در طبیعت و شیوه زندگی خود به وجود می آورد.

مولوی خلیلی یکی از نکات برجسته در موضوع انتخاب شریک زندگی از سوی مردان را در عفت و پاکدامنی همسران دانست و اظهار داشت: در اسلام به رعایت حجاب اسلامی و پنهان نگه داشتن بدن از نگاه افراد سایر بسیار تاکید شده است. مردان هم باید در حد عرف البسه مناسب بر تن کنند، لیکن محدودیت های خاص بانوان را ندارند. آیاتی از سوره مبارکه نور از آیات قرآن کریم بر پاکی حضرت عایشه سلام الله صحه گذاشته و در ذیل آن به شرح اهمیت حجاب به منظور هوشیاری و بیداری امت می پردازد.

چشم سرمنشاء بسیاری از گناهان است. نگاه به نامحرم و چشم چرانی از تیرهای مسموم شیطان شمرده می شود که اگر از آن حفاظت صورت نگیرد تبعات و عواقب خطرناکی را موجب می گردد که نمونه آن ابتلا به عمل زنا است. خصوصا در این زمان که شبکه های مجازی براه افتاده اند جوانان ما باید در رفتار خود بیشتر دقت کرده و از نگاه کردن به تصاویر مغایر با شئونات اسلامی به شدت پرهیز نمایند.

امام جماعت مسجد جامع احناف مشهد ریزه ضمن گریزی به حد عورت زن در فقه اسلامی اظهار داشت: غیر از کف دست و کف پا و صورت بقیه بدن زن جزو عورت است. علماء بر این مسئله تاکید می دارند که صورت زن عورت اگر چه عورت به حساب نمی آید، اما پوشاندنش مناسب تر می باشد. حفاظت چشم از نامحرم چه برای مرد چه برای زن ضروری بوده و زنان باید آرایش خود را جز برای شوهر از نگاه افراد نامحرم پوشیده بدارند. بانوان در هر تمدنی پوشش خاص خود را دارند که متاسفانه مدرنیته امروزه تمام تلاشش را می کند تا بی حجابی و پوشش نامناسب در سرزمین های اسلامی را به شکل یک فرهنگ عامه در آورد.

مولوی خلیلی خانه را محیطی امن و عاری از هر نوع چالش و آسیب برای بانوان توصیف کرد و متذکر شد: قرآن کریم نیز قرار گرفتن زنان در خانه را پسندیده می داند. در عین حال بازارهای جوامع کنونی مملو از زنان و دختران جوان است. در بوتیک ها و مراکز فروش البسه زنانه مدل های نامناسب به فروش می رسند. برخی فروشندگان لباس های زنان کافره ی فاجره اروپایی را به مشتریان پیشنهاد می کنند که انسان مسلمان با دیدن شان به وحشت می افتاد. همه هفته مسائل دین توسط علما از تریبون های مختلف گوشزد می گردد، ولی باز هم می بینیم که عده ای از بانوان در خیابان ها بدون چادر دیده می شوند.

حکم الهی این است که زنان مسلمان از الگوهای غربی استفاده نکرده و لباس هایشان را از پارچه های مناسب تهیه کنند. صحابه گرانقدر حضرت عبدالله ابن مسعود رضی الله عنه فرمایش می دارد، زنان دام ها و دستاویز شیاطین بوده و جنگ ها و فسادها برخواسته از فتنه های فاحشه گری است. رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نیز بزرگترین فتنه در مورد مردان را فتنه زنان می داند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن