مذاهب و خطبه ها

حکم تاتو یا هاشور زدن ابرو

آوای سنت : خالکوبی یا تاتو که به قصد آرایش انجام می دهند به دلیل اینکه تغییر خلقت الهی است حرام می باشد . در این باره رسول الله (صلی الله علیه و سلم) فرموده است :

لعَنَ َالْوَاشِمَهَ وَالْمُسْتَوْشِمَهَ . ترجمه :
پیامبر (صلی الله علیه وسلم) کسی را که زنان را خالکوبی می کند و زنی که خواستار خالکوبی است را لعن فرمودند
صحیح بخاری و مسلم .

در آخر حدیث فرموده است :
الْمُغَیِّرَاتِ خَلْقَ اللَّهِ ،
یعنی کسانی که آفرینش الله تعالی را تغییر می دهند .

اماچنانچه بر بدن کسی مشکلی عارض گشته باشد که در اثر آن فرد زیبایی و ابروی خود را از دست داده باشد مانند سوختگی و تصادف ، برای این دسته تاتو کردن ابرو جایز است چون هدف از آن رفع عیب است.

درغیر این صورت تغییر در خلقت محسوب شده و حرام است وکسی که فقط جهت آرایش و زیبایی استفاده کند لعنت شده است

عوارض تاتو(هاشور)

موقع تاتو قرمزی آنی بر روی پوست، به خاطر کاربرد سوزن و رنگ به وجود می آید. گاهی اوقات این حساسیت باقی می ماند، و تولید حساسیت و اگزما می کند، که ممکن است تا سالها نتوان آن را به طور کامل درمان کرد. بعضی از حساسیتهای ناشی از تتو هم، بعد از چند سال تازه خودشان را نشان می دهند.
آوردن گوشت اضافه بعد از تتو کردن نیز یکی از موارد شایع است که اکثرا به همراه قرمزی و خارش می باشد. این عارضه هم مانند مورد قبلی می تواند چند سال بعد از تتو به وجود بیاید.
وقتی یک ماده خارجی وارد پوست می شود، بدن می خواهد از خود دفاع کند و گلبولهای سفید را به سراغ آن می فرستد، در موقع هاشور هم همین اتفاق میافتد. وقتی رنگ تتو وارد پوست می شود، بدن که از قبل فکر شما را نخوانده است، با گلبولهای بیگانه خوار به سراغ آنها می رود، و نوعی ضایعه پوستی به نام گرانولوما، در اطراف ناحیه تزریق به وجود می آید، در این عارضه گلبولهای سفید سعی می کنند، رنگ را ببلعند و از پوست محافظت کنند.

از آن گذشته، عفونت پوستی بعد از تتو بسیار رایج است. علائم آن سرخی، تورم و چرک است. این راهم درنظرداشته باشیدکه بیماری های واگیردار خطرناک، ایدز و هپاتیت B , C ، کزاز و سل، از طریق سوزن های آلوده منتقل می شوند. وسوزن ها وابزار آرایشگاه هانیز مورداعتمادنیست.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. یعنی من منظور این جملات رو نفهمیدم امروزه همه مردم فیبروز ابرو انجام میدن که توش از تتو استفاده میکنن یعنی این حرامه و نمیشه نماز خوند؟لطفا پاسخ دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن