مذاهب و خطبه ها

شیخ خطیبی: جوانان هدف تهاجم فرهنگی غرب هستند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قشم، جوانان را هدف پیکان جنگ فرهنگی غرب در پشت خاکریزهای فضای مجازی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالرحیم خطیبی طی سخنانی در باب پیشگیری از فتنه های عصر حاضر، پیروان ادیان غیر مسلمان را نماد عمل کنندگان بدون علم خواند و گفت: انسان آگاه و هوشیار باید علم و عمل را با هم تطبیق کرده و منطبق با آنچه که یاد گرفته است، عمل نماید. کسانی که این دو مهم را از هم تفکیک بدارند در وادی ذلالت و گمراهی افتاده و از محبت خدای متعال فاصله خواهند گرفت.. رسول گرامی اسلام از فقدان علم و آموزش و نقصان در عمل به عنوان نشانه های قیامت یاد کرده است.

پس هر زمانی که علم به حداقل برسد، جهل جای آن را گرفته و در نتیجه بی دینی و انواع و اقسام انحرافات اخلاقی از جمله زنا و شرابخواری جوامع را در بر خواهد گرفت.

شیخ خطیبی، دین ستیزی های امروزی را یکی دیگر از پیامدهای افزایش جهل و فساد دانست و افزود: چنین بنظر می رسد آسیب ها در قرن پانزدهم به اوج برسند و لذا نیاز به مراقبت بیشتری در اعمال و کردار می رود. در همین زمان هم آسیب های اخلاقی و اجتماعی و مضافا آسیب های فرهنگی و بدتر از همه آسیب های فکری و اعتقادی نمود یافته و اثرات آنها به عینه قابل مشاهده هستند. مخصوصا جوانان در همهمه فوران تهاجم فکری و فرهنگی، در معرض فتنه های مختلف قرار گرفته و بسیار نزدیک است که دچار آسیب شوند.

امام جمعه اهل سنت قشم، نوک پیکان جنگی دشمن در پشت خاکریزهای فضای مجازی را به سمت تخریب افکار سالم جوانان مسلمان توصیف کرد و متذکر شد: برای ایمن ماندن از هر آسیبی طبیعتا می بایست پیشگیری هایی را لحاظ قرار دهیم. در دوره کنونی و در حالیکه که بیشمار افراد از کشورهای اروپایی به دین اسلام علاقمند شده و کله شهادتین می خوانند، فرزندان ما تحت تاثیر فرهنگ های مبتذل، خود را به شکل الگوهای بیگانگان در می آورند. دشمنان حال حاضر دین ستیزانی هستند که نمی توانند اسلام را از کشورشان بیرون کنند و بنابراین به داخل ممالک اسلامی نفوذ کرده و افکار نسل جوان ما را تحت اختیار خود در می آورند. علاقه به ابتذال بیگانه در حقیقت نفی بیانات قرآن کریم می باشد و سرنوشت کسی که قرآن را چشم بسته و بدون مطالعه نادیده بگیرد، مواخذه و بازخواست در روز حساب است.

شیخ خطیبی تاکید کرد: آنچه که فرد را در برابر آسیب ها محافظت می کند، پیشگیری به همراه عمل است. مفاسد در اثر ابتذال پیدا می شوند و هرگاه که دین با کالای دنیا معاوضه شود انحرافات فکری نمایان خواهند شد. کج روی باعث انحراف و طلب هدایت موجب پیشگیری از آسیب و انحراف می شود. دنیا با دین و آخرت تعارض به هم تعارض ندارد. نباید فکر کنیم که دنیا بدین منظور خلق شده است تا دین و آخرت را از ما بگیرد. لازمه زندگی در داشتن قناعت تعریف شده و شخصی که اینگونه باشد در آخرت به درجات اعلا می رسد. می توان خیر و نیکی دنیا و آخرت را با هم داشت. تعالیم دین در رشد و پیشرفت دنیا نیز موثر می باشد و این همان مسیر رسیدن به تقوا نام دارد. خصلتی که اکثر مخاطبانش را به بهشت می رساند. برای چنین انسان هایی درهای خیر و برکت از آسمان و زمین گشوده شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن