مذاهب و خطبه ها

مسئولان سخنان معترضان را بشنوند و جوانان هوشیار باشند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهکلان هدف رسانه های معاند را انحراف افکار عمومی با هدف دامن زدن به ناآرامی ها توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت ماموستا عبدالسلام محمدی طی سخنانی با اشاره به ناآرامی اخیر ضمن تاکید پیوند میان مردم و مسئولین و محو ناامنی ها از کشور گفت: کلیه دست اندرکاران باید در جهت رفع مشکلات سعی و تلاش بخرج داده و جوانان نیز آرامش خود را حفظ نمایند. وقتی امنیت نباشد معیشت به خطر می افتد و کمبود معیشت هم متقابلا امنیت را دچار مخاطره می کند. می طلبد در این ایام حساس مسئولین پیام های مطالبه گری را شنیده و در باب رفع مشکلات تصمیمات کارشناسی شده ای را به مرحله اجرا بگذارند. جامعه امروز ما نیازمند همدلی وحدت، گفتگو در کنار برادری است، چرا که این یک اصل قرآنی می باشد.

از سوی دیگر کسانی که سبب تفرقه و دلسردی مردم شده و با ایجاد فضای تشنج، تفرقه افکنی می کنند، اهل ایمان نیستند، بنابراین بصیرت و هوشیاری نسبت به قضیا نقش کلیدی ایفا نموده و به مطالبات مردم در حوزه معیشت، گرانی و مسکن ترتیب اثر داده شود. برای رسیدن به امنیت و آرامش پایدار می بایست اقدامات موثر و مطمئن در حوزه های مختلف به اجرا در آیند.

ماموستا محمدی با بیان این مطلب که کشور ما از نظر منابع خدادادی بسیار غنی و ثروتمند است، افزود: استفاده از پتانسیل ها و بکارگیری منابع نیازمند مدریت صحیح می باشد. جوانان ما سرمایه های اصلی مملکت به حساب می آیند که باید با آنها همیاری صورت گیرد. قدم بعدی برقراری صلح و آشتی در جامعه می باشد و همچنین خنثی سازی شیطنت های دشمن از ضروریات کنونی بشمار می رود. آگاه باشیم که دشمن با هدف فریب مردم به صورت ترکیبی فعالیت می کند.

امام جمعه اهل سنت دهگلان متذکر شد: دشمنان اسلام با اخبار و تحلیل های هدفمند و تشویق نیروهای جوان برای مقابله با حافظان امنیت می کوشند تا کشور را به سوی آشوب بکشانند. امنیت وآرامش در راس نعمت های الهی قرار دارد. فقر اقتصادی و ناامنی اجتماعی نشانگر ضعف در اجرای احکام الهی است. لذا کوتاهی در این زمینه ها سبب ضعف در امنیت و فتنه دامنگیر خواهد شد. امنیت اجتماعی زمانی ارزشمند است که دغدغه معیشت از سر جامعه ریشه کن شده باشد.

ماموستا محمدی همگی هوشیاری در برابر شبکه های پیام رسان مجازی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اخبار را بدون تحقیق و تفحص قبول نکنیم. رسانه های معاند با تحلیل غلط و در جهت انحراف افکار عمومی و ایجاد ناآرامی و نارضایتی فراخوان تجمع و اعتراض می دهند. این گونه حرکات عامدانه و از روی غرض ورزی صورت می گیرند.

سفارش قرآن کریم و نبی بر حق مسلمین به عدل و نهی از فحشا امر و سنت ابدی خداوند متعال استوار است. عموم مردم فطرتا به عدل و احسان گرایش و نسبت به فحشا و منکر متنفر می باشند، اما گاهی وساوس وغرایض و سیاست های دشمنان و ترویج آن در جامعه موجب غفلت در برخی اقشار می گردد که باید با حکمت و درایت شفاف سازی شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن