مذاهب و خطبه ها

چرا از ۱۲۴ هزار پیامبر، حتی یک پیامبر زن نداریم؟

چرا در بین پیامبران زن وجود ندارد؟

سوال : چرا هیچ یک از پیامبران زن نبوده اند.آیا این بی عدالتی و جفا در حق زن نیست؟!!!

 

اولا”
تمام پیامبران تربیت شده ی زنان می باشند و از دامن زن ها خارج شده اند،پس نباید جایگاه و احترام آنها مورد تردید قرار بگیرد

ثانیا”
کار دعوت و فعالیت تبلیغی آن هم در بین اقوام آن زمان با خشونت و کتک و کشتار فراوان همراه بوده است ،شدت آن به حدی بوده که عده ای از پیامبران را به قتل رسانده اند!

{ذلِکَ بِأَنَّهُمْ کَانُوا یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذَلِکَ بِمَا عَصَوْا وَکَانُوا یَعْتَدُونَ }
?بقره.۶۱

این هم بدان علّت بود که به آیات خدا بی‌باور شدند و پیغمبران را بدون سبب و تنها به انگیزه‌ی مخالفت با حق می‌کشتند . این ( تکفیر آیات و کشتن پیامبران ، بر اثر تکرار گناهان و غرق شدن در معاصی بود که بدیشان جرأت داده بود که ) سرکشی کنند و به تجاوز و تعدّی دست.

زمانی که تا این اندازه خشن است! قاعداتا” این با روحیه مردها سازگار تر است چون ذاتا” صلابت مردها بیشتر است.

ثالثا”
خانم ها مواردی دارند که مختص به خودشان است، مثلا قاعدگی که محدودیت هایی به همراه دارد.از آنجایی که پیامبر باید همیشه در صحنه باشد این محدودیت ها عملکرد نبوت را با مشکل همراه می سازد.مثلا” پیامبر باید برای اطرافیانش پیش نماز باشد.می شود هر ماه یک هفته امامت و ادای نماز را تعطیل کند! یا در رمضان به همه بگوید روزه بگیرید ولی خودش روزه نباشد!

رابعا”
همچنین قانون پروردگار این است که مردها سرپرست خانواده باشند،و پیامبر موظف است که این موارد را به دیگران بیاموزد که مردها سرپرست هستند.

حال اگر یک پیامبر زن باشد و سرپرستی مرد داشته باشد،فعالیت و تبلیغش با مشکل ایجاد می شد،چه بسا شوهرش برای او در پاره ای از اوقات محدودیتی وضع می نمود! و عملکرد دعوت با مشکل مواجه می شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن