اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مشکلات بیمارستان چابهار و روند درمان بیماران

آوای سنت: یک بانوی متخصص بیمارستان دولتی چابهار، رفع کمبودهای آزمایشگاهی را زمینه ساز پیگیری بهتر مراحل درمان بیماران خواند.

به گزارش آوای سنت، دکتر نور افروز کشکوری طی گفتگویی در تشریح کمبودهای بیمارستان امام علی (ع) چابهار و بروز مشکلات جدی برای برخی بیماران در یک ارزیابی کلی گفت: وضعیت آزمایشگاه بیمارستان چابهار در نگاه استانی نسبت به شهرستان های زاهدان و ایرانشهر در سطح قابل قبولی قرار دارد، ولی کیفیت خدمات ارائه شده توسط آزمایشگاه در شاخص های کشوری و میزان دقتی که در تست ها و تنوع آن صورت می گیرد چندان رضایت بخش نمی باشد. ما در این بیمارستان کماکان نیاز به انجام تست های متعدد داریم و به علاوه فاقد امکانات در بخشی تحت عنوان بازشناسی هستیم.

دکتر کشکوری یکی دیگر از کمبودهای بیمارستان امام علی (ع) چابهار را نبود بخش بافتی دانست و افزود: پزشکان این بیمارستان در خصوص بیمارانی که به دلیل ضایعات پوستی و یا تشخیص تومور مغزی مراجعه می کنند نیاز به نمونه برداری دارند که در حال حاضر از کمبود این امکان رنج می بریم. در کل هر مورد بیماری که نیاز به تشخیص قطعی دارد به قسمت پاتولوژی ارتباط پیدا می کند که بیمارستان های اکثر نقاط کشور به این امکانات مجهز می باشند. ما باید بدانیم که انجام این قبیل تست ها کمک موثری را به پزشکان بخش بالینی به خاطر ارتباط مستقیم شان با بیماران می کند.

این متخصص پاتولوژی و مسئول آزمایشگاه بیمارستان امام علی (ع) چابهار آغاز مراحل درمانی بیماران را مشروط به تشخیص به عمل آمده خواند و تاکید کرد: نه تنها در مورد تشخصیص بیماری، بلکه برطرف کردن کمبودها جهت تکمیل مراحل درمان از ضروریات اصلی بشمار می رود. دسترسی آسان به تجهیزات شرایطی را فراهم می آورد تا پزشکان برای پیگیری مراحل درمان روش های مطمئن تری را در پیش بگیرند. در مورد بیماران پوستی نیز ابتدا باید نوع ضایعه مشخص شود، چون این احتمال وجود دارد که ضایعه تحت بررسی از نوع عفونی، التهابی، خوش خیم و یا احیانا بدخیم باشد که انواع سرطان ها را در بر می گیرد.

دکتر کشکوری یادآور شد: مشکل مراجعه کنندگان تومور مغزی، تومورهای شکمی و اختلالات خونی پیش از شروع هرگونه مراحل درمان الزاما می بایست در قسمت پاتولوژی نمونه برداری شده و به تشخیص نهایی برسند. به دلیل فقدان این امکانات در بیمارستان امام علی (ع) چابهار، مردم چاره ای جز مراجعه به بخش های خصوصی و یا استان های مجاور ندارند. لذا بکار بستن تمهیدات ضروری موجب می شود تا بیماران اعتماد بیشتری نسبت به کادر درمان پیدا کرده و از سوی دیگر شاهد رشد نسبی در بخش های مربوطه بیمارستان چابهار خواهیم بود.

دکتر کشکوری تعداد مراجعین به بیمارستان را به دلیل جمعیت بالای شهرستان قابل توجه برشمرد و اظهار داشت: فراموش نکنیم که بیماری های عفونی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان را به علت بروز پیک مالاریا و بعضا بیماری فلج اطفال و جزام و بیماری سل به خود اختصاص داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن