اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مشکل فلسطین ناشی از اختلاف امت اسلامی

آوای سنت: علمای اهل سنت دلیل جسارت صهیونیست ها به مسجد الاقصی را در عدم یکپارچگی دنیای اسلام دانستند.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد و محکوم کردن تحرکات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی گفت: وقایعی که در سرزمین مقدس فلسطین اتفاق می افتد ضرباتی هستند که بخاطر عدم اتحاد و خودکامگی حکام حکومتهای اسلامی رقم می خورند. اگر مسلمانان و سران حکومت های اسلامی در یک مسیر و متبع قرآن و سیره نبوی حرکت کنند، دشمنان اسلام جرات حمله به سرزمین ها و کشورهای اسلامی، کشتار مردم بی دفاع و بستن درب مساجد به روی مومنین و نمازگزاران را نخواهند داشت.

مولانا علی بائی نیاز امروز جهان اسلام را وحدت و انسجام کشورهای اسلامی دانست و افزود: آنچه امروز جهان اسلام، مسلمانان و امکنه اسلامی به آن نیاز دارند یک جهتی، وحدت و اتحاد است. حکومت های اسلامی که می بایست طریقه حکومت داری مقتدرانه را در پیش گیرند، متاسفانه در مقابل دشمنان اسلام سر خم کرده و به آنها دست همکاری می دهند. بنابراین تنها راهی که می تواند بیت المقدس و مسجدالاقصی و عزت از دست رفته و پایمال شده را به ما برگرداند، همگرایی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی می باشد.

همچنین مولوی محمد عمر عاشوری نیز با بیان این مطلب که شرایط حاکم و موجود در جهان اسلام برای ما آشکار است، اظهار داشت: امروز با چالش هایی در جهان اسلام سر کار داریم که هر روز بر ابعاد این چالش ها افزوده می شود‌. جهان اسلام متشکل از پنجاه و هفت کشور اسلامی هنوز نتوانسته است مسئله فلسطین را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت حل کند. با این حال دنیا می داند که فلسطین سرزمین غصب شده است. یهودیانی که در سرزمین فلسطین اشغالی زندگی می کنند باید بدانند که آنجا به سرزمین مادری شان تعلق ندارد.

مدرس حوزه علمیه الصدیق بیرجند یادآور شد: در این شرایط که نوعی نابسامانی در جهان اسلام حاکم می باشد از افتخارات ما است که از مقاومت فلسطینی ها در برابر اسرائیل دفاع کنیم. بر اساس پیش بینی رسول گرامی اسلام زمانی خواهد رسید که دشمنان یکدیگر را برای نابودی مسلمانان فرا می خوانند. دلیل این مسئله در محبت به دنیا و غفلت و فراموشی از مرگ می باشد.

همزمان عبدالرحمن آخوند کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن جسارت های اسرائیل بر علیه مسلمانان فلسطینی را ناشی از نبود وحدت همه جانبه در خاورمیانه دانست و خاطر نشان ساخت: مسلمانان جدا از تفاوت در زبان، فرهنگ و نژاد از بدنه یک امت هستند و تنها گذاشتن فلسطین در زمان اشغال این سرزمین توسط اسرائیل باعث شد تا کار به این جا برسد. در غرب وقتی روابط دو کشور با یکدیگر مناقشه پیدا می کنند سایر کشورها فورا دست بکار شده و از وارد شدن آسیب بیشتر جلوگیری بعمل می آورند، اما در خاورمیانه برخی از حکام به جای جانبداری از برادران مظلوم خود دست دشمن را به گرمی می فشارند و بر خلاف منافع قدس شریف و بیت المقدس گام بر می دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن