اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

مولانا فاروقی: ضرورت توجه به مطالبات قانونی اهل سنت

آوای سنت : مولانا غلام‌حیدر فاروقی این هفته (۲۲ مهرماه) در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت بیرجند، با بیان اینکه «اهل‌سنت ایران بیشتر دغدغه‌های دینی و مذهبی دارند»، خواستار توجه و رسیدگی مسئولان به «خواسته‌های قانونی برحق» جامعه اهل‌سنت شد.

امام‌جمعه اهل‌سنت بیرجند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. جامعه اهل‌سنت خواسته‌ها و مطالبات اسلامی و قانونی دارند که ما بسیاری از این خواسته‌ها و مطالبات را در جلسات مطرح کرده‌ایم و امیدواریم به خواسته‌های قانونی برحق جامعه اهل‌سنت توجه بشود.

مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند ضمن قدردانی از بعضی تلاش‌های عمرانی جمهوری اسلامی در مناطق مختلف کشور، در ادامه خاطرنشان ساخت: جامعه اهل‌سنت در ایران بیشتر دغدغه‌های دینی و مذهبی دارد. به‌عنوان مثال باید به خواستۀ ما درخصوص ساخت مسجد و یا واگذاری زمین برای عیدگاه اهل‌سنت [بیرجند] که بارها آن را مطرح کرده‌ایم، توجه شود.

مولانا فاروقی در ادامه به مذمت «تبعیض» نیز پرداخت و گفت: «تبعیض» یکی از علت‌های بروز اختلاف در جامعۀ اسلامی است. اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی به قرآن و سنت عمل کنند دیگر در جامعه هیچ‌گونه تبعیضی وجود نخواهد داشت، زیرا قرآن و حدیث بر رعایت عدالت در حق تمام انسان‌ها حتی در حق دشمنان تاکید دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن