اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

نتایج ناگوار هماورد طلبی عقیدتی در جامعه

آوای سنت: هماورد طلبی عقیدتی در شرایط حساس کنونی برای جامعه سم مهلک است.

در پی انتشار تصاویر تجمع تعدادی از افراد در مقابل مسجد جامع اهل سنت مشهد و سر دادن برخی از عبارات تحریک آمیز ما با یکی از مسولان این مسجد تماس گرفته و از جزئیات این رویداد سوال کردیم.

این مسجد در منطقه رضائیه و کوی وحدت مشهد قرار داشته و از گذشته های دور مسجد و حوزه علمیه اهل سنت در این منطقه فعال بوده است.

بر اساس اظهارات یکی از متولیان مسجد، این گونه اعمال تحریک آمیز در این قبیل مناسبت ها برای نخستین بار نبوده و در سال های گذشته نیز برخی از افراد تندرو با این قبیل اعمال، درصدد تحریک اهل سنت اقدام کرده اند.

این فعال اهل سنت در مورد چگونگی وقوع ماجرا چنین می گوید: در دو شب گذشته (شب جمعه) در دو مورد، نخست حوالی نماز مغرب و دومی حوالی نماز مغرب یک کاروان موتوری که علی الظاهر در حال برگزاری جشن غدیر بودند با توقف چند دقیقه ای در برابر مسجد اهل سنت در این منطقه به بیان برخی الفاظ پرداختند.

این افراد که از کار خود تصویر و عکس می گرفتند، یکی از پرچم های خود را در برابر درب ورودی مسجد گرفته و با آن عکس و فیلم گرفتند. بنابراین انتشار تصاویر این اقدام از طرف خود این افراد انجام شده است.

این خادم امور مسجد اهل سنت افزود:افراد مذکور به حیاط، دیوار یا فضای داخلی مسجد هیچگونه تعرضی نداشته اند.بنابراین استفاده از عبارت یورش به مسجد که در برخی از فضاها استفاده شده است،نادرست و با حقایق رخ داده منطبق نمی باشد.

این فعال اهل سنت تاکید داشت اقدام این افراد بیشتر جنبه تحریک اهل سنت ساکن منطقه را داشته است.خوشبختانه شب گذشته نیروی انتظامی برای جلوگیری از تکرار اقدامات مشابه، چهار راه دو طرف مسجد را مسدود کرد و ما از این اقدام نیروهای انتظامی تشکر می کنیم.

بنظر می رسد افرادی که به این قبیل اقدامات مبادرت می کنند، کوچکترین درکی از شرایط عمومی جامعه و اهمیت حفظ همدلی در کشور ندارند.
ایران کشوری است که تنوع قومی و مذهبی ساکنان آن در بالاترین حد خود در منطقه قرار دارد. در این شرایط مراقبت افراد در زمینه حفظ حرمت و اعتقادات ساکنان این سرزمین باید دو چندان گردد.

اگر این شرایط لحاظ نگردد تلاش های در حال انجام مسولان در مناطق کشور در زمینه تقویت روحیه همگرایی، حکم آب در هاون کوبیدن را خواهد داشت.
به امید اندکی تعقل

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. زنده باد آوای سنت
    بر خلاف تبلیغات منفی که بر علیه فعالیت های شما در هفته های گذشته گفته شده من به عنوان یک سنی حنفی از سایت شما تشکر می کنم.اوای سنت صدای رسانی اهل سنت ایران است.آقای شکاری با حرف های بی ارزش کاری نداشته باش.به راهت ادامه بده.ما می دانیم که چرا تلاش می کنند شما را تخریب کنند.
    آوای سنت دوست داریم،عبدالرحمان از خراسان رضوی
    آوای سنت: از لطف شما برادر خوبم تشکر می کنیم.امیدواریم بتوانیم سهم اندکی در اگاهی بخشی به جامعه اهل سنت داشته باشیم.در مورد فضای تخریبی باید عرض کنیم که ادعاهای مطرح شده در مورد ما تا حدی سخیف و بی ارزش است که ارزش پاسخ گفتن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن