اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

هما شیرانزایی : هدف بدخواهان کشور به حاشیه بردن انتخابات است

آوای سنت: بانوی فعال اهل سنت ماموریت بدخواهان کشور را به انزوا کشاندن انتخابات در ایران خواند.

به گزارش آوای سنت، هما شیرانزایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دامنه دار بودن تلاش شبکه های معاند و برخی مخالفان در داخل کشور بر تحریم انتخابات خرداد ماه و ایحاد ناامیدی در مردم گفت: مطمئنا با نزدیک شدن به ایام انتخابات، شبکه های خارجی بیش از پیش تلاش های شان را زیاد کرده و می کوشند تا مسائل داخلی ما را به تحریم های آمریکا و دولت های اروپایی ربط دهند. هر چند که اهتمام نمایندگان مجلس فارغ از جناح بندی های سیاسی باید بر بهبود وضعیت معیشت عمومی مردم باشد. افداماتی که تاکنون به نتیجه نرسیده اند.

وی در خصوص مشکلاتی که می بایست از طریق مسئولان سیاست خارجی کشور حل و فصل شوند، اظهار داشت: طبیعی است که وقتی یک کشور تحت تحریم های ظالمانه و زورگویانه دول خارجی قرار می گیرد، می بایست منتظر تبعات منفی آن نیز باشد. برخی ها فکر می کنند تحریم های شدیدی که در زمان “ترامپ” اعمال شد به خاطر اشتباهات رخ داده در سیاست خارجی ما است که البته چنین نیست. ترامپ در دوره چهارساله ریاست جمهوری خود سیاست خصمانه ای را در قبال خاورمیانه اعمال کرد به نحوی که در آن زمان ارتباطات خارجی کشور آمریکا با متحدان اروپایی اش به حداقل کاهش یافت و همین مسئله باعث شد تا اروپایی ها از کاندیداتوری مجدد وی استقبال به عمل نیاورند.

به ضرس قاطع می توان گفت که ترامپ در سیاست خارجی خود با اروپا هیچ کار مفیدی که به نفع آمریکا باشد، انجام نداده است. آمریکا به اندازه ای که در خاورمیانه قدرت مانور دارد، در قاره خودش دست و پا بسته است و اکثرا کشورهای قاره آمریکا زیر بار سیاستی که فقط منافع این کشور را در نظر بگیرد، نمی روند.

شیرانزایی افزود: باید پذیرفت که در آن برهه از زمان کشوری مانند ایران هم نمی توانست زیر بار خواسته هایی برود که ترامپ می خواست به زور آنها را اعمال کند و ابایی نیز در بکار بردن این نوع ادبیات گفتاری اش نداشت. اصولا هیچ یک از کشورهای مستقل زیر بار چنین فشارهایی نمی روند. ما در زمینه های مختلف، فشارهای زیادی را در قبال سیاست های خارجی ترامپ تحمل کردیم و بیشترین آسیب ها اقتصادی متوجه مردم عادی شد. با این حال کسی که نتوانست در راس قدرت آمریکا باقیمانده و به سیاست های خصمانه اش تداوم بخشد، همین ترامپ بود. در خاورمیانه حتی کشورهایی هم که چشم به حمایت های جانبدارانه وی بسته بودند، نفعی از این جریان نبرده و نزدیک بود میان برخی از کشورهای منطقه چالش فیزیکی ایجاد شود.

بانوی کارشناس علوم سیاسی راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را در وهله نخست بازنگری در قوانین داخلی و برخورد سفت و سخت با مفاسد اقتصادی، محتکران، رانت خواران و حمایت از کشاورزان، تولیدکنندگان و ایجاد بازارکار برای فعالان خواند و تاکید ورزید: تقریبا در مورد محصولاتی که توسط کشاورز زحمت کش بدست می آید، هیچ حاشیه امنیتی وجود ندارد. بارها از خسارت هایی که دلالان سودجو به بدنه کشاورزی کشور وارد می آورند، صحبت به میان آمده، اما دولت خرید مستقیم تنها چند محصول را در دستور کار دارد و فراورده های زیادی را می توان مثال زد که که مدیریت خرید و فروش آنها توسط دلالان انجام می شود.

شیرانزایی یادآور شد: دولت موظف است از کشاورزان و تولید کنندگان حمایت مستقیم بعمل آورده و دسترنج آنها را به قیمت مناسب خریداری کند. کارهای زیادی در بخش کشاورزی و تولید هستند که قشر جویای کار می توانند به طور مستقیم در آنها فعالیت کنند، اما چون منبع و مرکز مشخصی برای خرید محصول نهایی وجود ندارد، مخاطب نمی تواند وقت و سرمایه اش را وقف آن امور کند. بیکاری در کشور ما یک جریان کاذب است، چرا که اگر حمایت کافی از تولید داخلی وجود داشت، همه مصر نبودند که الزاما پشت میز نشین باشند. دولت های زیادی آمده و رفته اند، اما صورت مسئله بیکاری در کشور که خود مزید بر فروپاشی بنیان بسیاری خانواده های جوان است، همان مباحثی هستند که در گذشته و حال از آنها صحبت به میان می رود. دستگیری از اقشار ضعیف تحت حمایت یارانه معیشتی زمانی موثر است که حرکت جامعه بسوی اشتغالزایی هدفمند باشد، اما متاسفانه می بینیم که به جای حرکت رو به رشد، شاهد افزایش قیمت ها از یک سو و کم حجم تر شدن محصولات مصرفی از سوی دیگر هستیم.

این بانوی فعال اهل سنت خاطر نشان کرد: اینکه ما همه چیز را به تحریم ها ربط دهیم، یک بحث کهنه و از مد افتاده است. عمده دغدغه ما در کشور صرف تولیداتی می شود که اکثر مصرف کنندگان توان خرید آنها را ندارند، امروز برای شهروند ایرانی این سوال مطرح است که آیا با برداشته شدن تحریم ها، قیمت ها کالاهای و به ویژه اقلام مصرفی کاهش پیدا خواهند کرد؟ آیا قیمت مسکن که خود بزرگترین معضل بر سر راه ازدواج جوانان است، به تعادل خواهد رسید؟

بدون شک اگر مدیریت های کشوری به سمت حمایت از کارآفرینان و اشتغال جوانان پیش می رفت، امروز نیازی نبود که نگران تحریم انتخابات و تلاش غربی ها برای به انزوا کشاندن این جریان مهم و سرنوشت ساز باشیم.

غربی ها در حالی سعی دارند که انتخابات خرداد ماه را به چالش بکشند که هیچ گاه تا به این حد دغدغه انتخابات در کشورهای خودشان را نداشته اند.. آنها ماموریت دارند تا یک چالش جدید را طراحی و اجرا کنند و هر کاری را که منافع شان در آن باشد انجام خواهند داد. فراموش نکنیم که یکی از ترفندهای آنها ترساندن کشورهای همسایه از قدرت اتمی ایران است، حال آنکه در طول چهل گذشته یک مورد چالش نظامی که شروع کننده آن متوجه ما باشد، وجود نداشته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن