اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

واکنش حوزه علمیه احناف خواف به توهین های یک سایت هتاک

فرافکنی و توهین سایت‌های مجهول‌الهویه علیه حوزه علمیه احناف خواف

آوای سنت: حوزه علمیه احناف خواف در پی بی حرمتی برخی از کانالها و سایت های مجهول الهویه به این مجموعه دینی، با انتشار بیانیه ای نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان داد.

متن بیانیه منتشر شده به شرح ذیل است:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» [الحجرات: ۶]

اخیرا بعضی از وب‌سایت‌های تفرفه‌افکن، مطالبی توهین‌آمیز، فرافکنانه و سراسر کذب علیه مراکز دینی و بزرگان اهل‌سنت ایران، من‌ جمله شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و حضرت مولانا مطهری- حفظهماالله- منتشر کرده و به زعم خودشان قصد تخریب وجهۀ مردمی و جایگاه اجتماعی علما و مراکز دینی مشهور و محبوب اهل‌سنت را دارند.

در جدیدترین اقدام، یکی از این سایت‌های مجهو‌ل‌الهویه از اشتباهات چاپی موجود در تقویم سالانۀ حوزه علمیه احناف خواف در جهت اهداف مخرب خویش استفاده نموده و با بزرگنمایی این اشتباه سهوی تایپی و نسبت‌دادن اتهامات بی‌اساس و تعبیرات ناشایست در حق این مرکز دینی و علمی، سعی در تخریب جایگاه حوزه علمیه احناف داشته است، درحالی‌که اگر به نرم‌افزار تقویم «شمس مطهر» که زیر نظر حوزه علمیه احناف خواف تهیه و منتشر می‌شود، مراجعه شود هیچ‌گونه رویدادی مغایر با عقیده اهل‌سنت درج نشده است.

حوزه علمیه احناف خواف یکی از مدارس دینی مشهور و محبوب اهل‌سنت خراسان‌زمین محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پرورش فکری و دینی این خطه از ایران‌زمین ایفا می‌کند. این مرکز دینی اهل‌سنت با وجود مشکلات متعدد، در مناسبت‌های مختلف ثابت کرده است که در دفاع از عقاید اهل‌سنت از هیچ کوششی دریغ نکرده و هیچ‌گاه تسلیم باورهای مغایر با عقیدۀ اهل‌سنت‌ وجماعت نشده و نخواهد شد. بحمدالله امروز این مرکز علمی به برکت داشتن سیاست و روشی اعتدالی و به‌دور از هر گونه افراط و تفریط، یکی از بارز‌ترین و قوی‌ترین سنگرهای اهل‌سنت در خراسان‌زمین به‌شمار می‌رود.

لذا ضمن محکوم‌کردن فرافکنی‌های سایت‌های معاند و مغرض، از تمام مردم مؤمن، متدین و فهیم اهل‌سنت که این مسئله را با درایت و دلسوزی پیگیری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و فضای وحدت و همدلی در کنار پاسداشت و حفظ حرمت مقدسات و مذاهب یکدیگر را برای ملت فهیم ایران آرزومندیم.

دفتر امور فرهنگی حوزه علمیه احناف خواف

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن