اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

وحدت و انسجام اسلامی ضرورتی حیاتی

آوای سنت: استاد حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد تایباد ضمن تاکید بر وحدت و همبستگی میان امت مسلمان نسبت به نفوذ عناصر مخرب در جامعه هشدار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی در سخنانی به مناسبت قرار گرفتن در ایام هفته وحدت، انسجام اسلامی را مهمترین ضرورت حال حاضر دنیای اسلام دانست و گفت: بعد از حضرت عیسی علیه السلام قریب به شش قرن تا بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم هیچ پیامبری مبعوث نگردید. در آن فاصله جهل و نادانی بر جامعه انسانی غالب شده و بت پرستی و آتش پرستی و حتی حیوان پرستی بر جوامع تاریک و آکنده از ظلمت بیداد می کرد.

وی یکی از نکات برجسته در پیاده کردن سنت و روش الهی را رهایی از ظلم و سختی و گشایش در زندگی ها خواند و افزود: در دوازدهم ربیع الاول سال پانصد و هفتاد میلادی مصادف با عام الفیل، نبی مکرم اسلام برای هدایت بشر دیده به جهان گشود. ایشان آمده بود تا بت پرستی و شرک را از میان برداشته و خدای متعال را به انسان ها بشناساند، لذا می فرماید، من همان شخصیتی هستم که حضرت ابراهیم دعا کرد و حضرت عیسی به آمدنم بشارت داد.

سپس علما یهود زمانی با پی بردن به علامات پیامبر گواهی دادند که ایشان نبی برحق آخرالزمان می باشد.

مولانا علی بائی نپرداختن به سیره و عملکرد آن حضرت را باعث تمامی مشکلات جوامع شمرد و تاکید کرد: مسلمانان باید سیره نبی خدا و سیره اصحاب بزرگوار را در زندگی پیاده نمایند. ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر و آغاز هفته وحدت و نماد همبستگی آحاد مسلمان در اقصی نقاط سرزمین های اسلامی می باشد. ایشان در بدو ورود به مدینه سفارش کرد تا مهاجرین و انصار با یکدیگر عهد برادری بسته و پیمان اخوت ببندند. کشور ما در شرایط کنونی به اخوت و برادری بیشترین نیاز را دارد.

 استاد حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد تایباد همچنین عنوان نمود: برای تقویت وحدت باید پیام بنیانگذار انقلاب مبنی بر برادری و برابری میان شیعه و سنی در جامعه حکم فرما باشد. جامعه ای که در آن اختلاف حرف اول را بزند رو به زوال خواهد رفت. مسئولان می بایست مراقب باشند تا عناصر مخرب در صفوف جامعه رسوخ نکنند. بر اساس دستور رهبری باید به خواسته های مردم رسیدگی عملی صورت بگیرد. مردم متوجه باشند که درخواست ها و انتقادهایشان تبدیل به ناامنی و اغتشاش نگردد. نباید بگذاریم افرادی فریب خورده در بطن جامعه نفوذ کرده و به وحدت اسلامی آسیب برسانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن