اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

وظایف متقابل مردم و مسوولان از نگاه ماموستا محمدی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان ضمن انتقاد از عملکرد برخی مسئولین، هدف گروه های الحادی و تجزیه طلب را ترویج روابط نامشروع و از بین بردن مفهوم عفت و ناموس خواند.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی در بخشی از سخنان پیش از خطبه نماز جمعه با بیان این مطلب که حجاب به عنوان یک فریضه دینی در قرآن ثابت می باشد، گفت: مسئله حجاب یک مطالبه اسلامی است که باید با حکمت و درایت و به عنوان یک مطالبه اجتماعی وعمومی مردم پیگیری شود.

تبدیل مسئله اجتماعی و عمومی و گره زدن آن به مسائل سیاسی و تبدیل به مسائل امنیتی کار خطا وناپسند است. در مسئله حجاب بیشتر از بیست اداره بصورت جمعی متولی کار فرهنگی و داری ردیف بوجه و منابع مالی هستند که متاسفانه در حوزه اقدام و عمل ضعیف، عاطل و بی هدف بوده و فرمایشات مقام معظم رهبری که سالهاست در باب شبیح خون فرهنگی و لزوم مقابله با هجمات فرهنگی را اجرا و عملیاتی نمی کنند.

وی افزود: در جریان فوت خانم مهسا امینی، مسؤلین امر اعم از کشوری و قوه قضائیه دستور پیگیری جدی و در صورت تخلف برخورد با خاطیان را صادر و مسئولین استاننی نیز قول پیگیری مسئله و شفاف سازی ابعاد مختلف این حادثه را داده اند، پس روشن شدن تمامی ابعاد مسئله باید صبر کرد تا اگر خطا و یا اشتباهی خلاف قانون رخ داده برخورد قاطعانه صوت گیرد.

از مردم شریف ایران اسلامی و بخصوص مردم متدین، باغیرت و فرهنگی استان کردستان خواهشمندیم با صبر و بردباری و ایجاد بستر، مطالبات و دغدغه های خود را از طریق قانونی پیگیر و مسئله فوت این خواهر را بصورت منطقی وقانونی پیگیری نمایند.

ماموستا محمدی، مطالبات بحق علماء و روحانیون در حوزه مسکن، معیشت و مسائل فرهنگی بجا دانست و اظهار داشت: در این مرحله همگی نیازمند کمک به آرامش جامعه و مدریت این اغتشاشات هستیم. فراموش نکنیم اگر گروهک های الحادی و تجزیه طلب برجامعه ما سیطره پیدا کنند دیگر امنیت برای امامان جمعه جماعت، حجره.مدارس علوم دینی و جامعه دینی نخواهد ماند.

این دشمنان به صراحت و وضوح می گویند مسئله حجاب بهانه است. بی تردید هدف آنها آزادی روابط نامشروع، ترویج شراب خواری، از بین بردن مفهوم عفت و ناموس و همچنین به حاشیه کشیدن وحذف احکام دینی و در آخر اسقاط نظام اسلامی می باشد.

امام جمعه اهل سنت دهگلان از مسئولین دولتی خواست با دلسوزی به نقد و نصایح دلسوزانه و سازنده علماء، نخبگان و بزرگان توجه و عرصه صبر و تحمل بیشتری داشته باشد و تاکید کرد: ائمه جمعه در دولت های قبلی گلایه ها و مطالبات را بیان داشتند. بعضی از مسؤلین این دولت مردمی متاسفانه دلسوزی ها و انتقادات را برنتافته و به آنها به دیده تخریب و تضعیف نگاه می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن