اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

پاسخ آوای سنت به یکی از کاربران

آوای سنت : اخیرا یکی از کاربران سایت آوای سنت با نام کاربری عبدالباسط با ارسال نظری در بخش ارسال نظرات، ضمن ابراز محبت به مجموعه مطالب خوب و مفید منتشر شده در آوای سنت ، از ما سوال کرده است که چرا سایت به رویدادهای هفته های اخیر زاهدان نمی پردازد.

حوادث هفته های اخیر استان سیستان و بلوچستان، به مانند همه فعالان اهل سنت ما را نیز به شدت مکدر کرد.اوج این حوادث تلخ در جمعه های خونین زاهدان و خاش رقم خورده و باعث جان باختن تعداد قابل توجهی از مردم، در این حوادث گردید.

سایت آوای سنت بدنبال وقوع این حوادث تلخ، در همان ایام به انتشار اخبار تایید شده و رسمی از این حوادث پرداخت.اما اکنون و در شرایطی که شرایطِ استانهای کشور عادی شده است، بنظر می رسد،شرایط عمومی زاهدان مناسب و مطلوب نیست.

به باور ما با اندکی تدبیر و دور اندیشی می شد جلو حوادث غمبار زاهدان و خاش را گرفت.اعتقاد داریم که در مدیریتاین حوادث (از هر دو طرف) اشتباهات پرهزینه ای رخ داده است.

اما اکنون و در این مقطع، سوال اصلی این است که آیا ادامه شرایط التهاب کنونی حاکم بر زاهدان، در راستای منافع عمومی مردم محروم و رنج دیده این خطه است؟

سوال دوم نیز در این زمینه این است که ادامه مسیر پیشِ رو چگونه خواهد بود و راهبرد طراحی شده از طرف منتقدان در کدام مسیر حرکت خواهد کرد؟

 پاسخ به سوال نخست روشن است.

بدیهی است با عنایت به عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان و جولان مشکلاتی مانند بیکاری و ضعف ساختارهای شهرنشینی در این منطقه ،تداوم شرایط کنونی نتیجه ای جز خسران را عاید مردم این دیار نخواهد کرد.

به عقیده ما، اولویت نخست و فوری مردم سیستان و بلوچستان در این مقطع زمانی، مسائلی مانند تامین انرژی لازم برای گرم کردن منازل و حل مشکلات مربوط به تامین نان مردم است.

در کنارِ این مشکلاتِ فوری، اولویتهایی همچون بیکاری جوانان منطقه و تشدید مشکل بیابان زایی از معضلاتی است که باید در میان مدت و بلند مدت برای آن تفکر کرد.

یکی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با روند کنونی تحولات زاهدان وجود دارد این است که هدف غایی و راهبردی منتقدان کجاست و در افق ذهنی آنها چه اولویتهایی وجود دارد؟

بنظر می رسد که اگر نهایت این تحولات با عذرخواهی و قبول مسئولیت برخی از اشتباهات از طرف مدیران استانی به مسیر مناسبی حرکت می کند،مسئولان نباید لحظه ای درنگ کنند و باید برای دلجویی از خانواده های داغدار عذرخواهی و  قبول مسئولیت نمایند.

امید است با عنایت به اینکه سیستان و بلوچستان به علت انباشت مسائل و مشکلات آن در دهه های گذشته دیگر تاب و توانی برای تحمل محنت دیگری ندارد،هر دو طرف ماجرا(منتقدان و حاکمیت) با وسع نظر و دوراندیشی به سمت تعامل و حل مشکلات گام بردارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. انشاالله که شرایط زاهدان با درایت همه بزرگان رو به عادی شدن برود. ادامه این وضعیت به نفع مردم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن