کتب و ناشران

معرفی کتاب : بانکداری اسلامی

آوای سنت :  این کتاب از مقدمه و نه فصل تشکیل شده‌است که عبارتند از: مشارکت، مضاربت، مرابحه، اجاره، سَلَم، اِستنصاع، صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، ساختار مسئولیت محدود، عملکرد بانک‌های اسلامی (در یک تحلیل و بررسی منصفانه)، فرهنگ لغات فنّی.

مترجم کتاب بانکداری اسلامی به زبان فارسی در بخشی از مقدمه اظهار می‌دارد: این تصنیف گرانبها به‌منزله منشوری جهانی و با هدف معرفی اصول و بنیادهای فاینانس و بانکداری اسلامی به زبان انگلیسی نگاشته شده که برگردان آن به زبان اردو توسط یکی از علمای برجسته‌ی پاکستان حضرت مولانا محمد‌زاهد نایب رئیس جامعه‌ی اسلامیه مدادیه شهر فیصل‌آباد انجام گرفته‌است.

مترجم کتاب به زبان اردو در مقدمه‌ی خود آورده: در عصر حاضر، بررسی و مطالعه تجارت نوین و بانکداری به لحاظ شرعی، حیثیت یک رشته علمی مستقل و جدید را به خود گرفته‌است. در سال ۱۹۹۸ میلادی کتاب  «An Introduction to Islamic finance » پیرامون سرمایه‌گذاری اسلامی به دستم رسید، با مطالعه کتاب دریافتم که مباحث مذکور در این کتاب به همان اندازه که برای بانکداران، کارشناسان مربوطه و آشنایان به زبان انگلیسی مفید است، فراتر از آن برای علمای کرام، طلاب علوم دینی و اصحاب فقه و فتوا نیز بسیار مفید است.

دین اسلام به‌دور از افراط و تفریط بخش عظیمی از مسائل مربوط به فعالیت‌های بشری را به قضاوت‌های عقلی وی واگذار کرده‌است به‌نوعی که انسان می‌تواند بر مبنای اندیشه مصالح و تجزیه و تحلیل حقایق، به داوری و قضاوت در مورد آن بپردازد. در ورای این شیوه از وضع احکام خداوندی، این حقیقت وجود دارد که عقل بشر علی‌رغم استعداد و صلاحیت فوق‌العاده خود، باز هم نمی‌تواند ادعا کند که توان دست یافتن به عمق و حقیقت همه اشیا را دارد.

🔸نشر احسان
🔹مولف: محمد‌تقی عثمانی
🔸مترجم: عبدالستار نیک‌خوی رودی
🔹سال چاپ: ۱۴۰۱
🔸قطع: وزیری
🔹تعداد صفحه: ۲۶۴

✨🛒 »»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن