کتب و ناشران

معرفی کتاب : رهبران بیداری و مقاومت در عصر استعمار

آوای سنت :  کتاب حاضر تلنگری است به گوشه‌هایی از تاریخ معاصر و بیوگرافی برخی از رهبران و بزرگ‌مردانی که نه‌تنها در عصر تاریک استعمار مشعل بیداری را در دست گرفته، بلکه رخ و جهت تحولات سیاسی و فکری و فرهنگی را به نفع جوامع و کشورهای اسلامی تغییر دادند.

تاریخ همواره آیینه شفاف حال و حاضر ملت‌های جهان است و بدون شک ملت‌های پیشرفته و کشورهای قدرتمند جهان، برای فتح قله‌های علم و پیشرفت، تاریخ دور و نزدیک خویش را مورد مطالعه قرار داده‌اند و از اشتباهات و تصورات غلط خویش درس گرفته و توشه راهی برای طی مسیر پر پیچ‌وخم آینده برداشته‌اند و چشم‌انداز آینده خویش را براساس یافته‌های گذشتگان خود ترسیم نموده‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که اوضاع کنونی کشورهای اسلامی نیز برآمده از یک سری تحولات عمیق و استراتژیک تاریخی در دو قرن گذشته در شرق و بخصوص در خاورمیانه می‌باشد. این تحولات باعث شده تا نظام جهانی سابق سقوط کند و نظامی نوین بر پایه باورهای جدید و بین‌المللی تاسیس گردد که بر اثر آن جغرافیای جهان تغییر یافت.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به این موارد اشاره نمود:

خلاصه نویسی: چراکه نسل امروز علاقه چندان زیادی به مطالعه و تحقیق ندارد لذا جهت آسان نمودن و فراهم کردن زمینه مطالعه این کتاب به این امر روی آوردیم.

شخصیت‌های این کتاب از دوران معاصر – از آغاز قرن سیزدهم هجری / نوزدهم میلادی – می‌باشند چراکه شرایطی که در آن‌ها قرار داشتند، با شرایط امروزی جوامع اسلامی و حرکت‌های اسلام‌گرا بسیار نزدیک است.

شخصیت‌های این کتاب در قید حیات نیستند چراکه فرد زنده از ابتلا به فتنه در امان نیست به‌استثنای استاد مریم جمیله زیرا که زندگی ایشان دربردارنده جوانب مهمی برای بانوان و زنان عصر ماست.

🔸نشر احسان
🔹مؤلف: محمدموسی شریف
🔸مترجم: مجیب‌الله ریگی
(واحد تالیف و ترجمه مدرسه علوم دینی فاروقیه زاهدان)
🔹سال چاپ: ۱۴۰۱
🔸قطع: رقعی
🔹تعداد صفحه: ۳۲۸

✨🛒»»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن