کتب و ناشران

معرفی کتاب : زن در اسلام و شبهاتی پیرامون آن

آوای سنت :  کتاب حاضر متن مفصلی است درمورد مسایٔل مرتبط با زن؛ از کارش در منزل و بچه‌داری و نظرات موافق و مخالف با این وضعیت تا کار بیرون و نوع کار، مسیٔولیت تربیت فرزندان در غیاب مادر، ندای زنان و مادران ملل مختلف و صحبت‌هایشان پیرامون کار و حجاب و مادر شدن، همگی به صورت کامل مطرح شده است.

نویسنده در پی آن است که جامعه را در دو وضعیت بررسی کند؛ یکی حالتی که زن در خانه است و خود عهده‌دار تربیت فرزندان است و درگیر مسایٔل بیرون نیست. حالت دیگر وضعیتی است که زن بیرون از منزل کار می‌کند، تمام آنچه را که مرد به‌طور روزمره با آن سروکار دارد، او را نیز درگیر می‌کند؛ در همان حال، کار منزل و تربیت فرزندان را نیز برعهده دارد. همچنین تاثیر کار زیاد بر فیزیولوژی زنان را بررسی کرده است. از طرفی به بررسی نقش حجاب در امنیت زن و سلامت جامعه پرداخته است.
بی‌گمان در مورد مسیٔله زن و حقو‌شان در اسلام، از جهات مختلف، بحث و بررسی و نقدهایی صورت گرفته و پیوسته بهانه‌‌ای شده تا بدخواهان و فریب‌خوردگان تبلیغات و فرهنگ غیراسلامی، چه در شرق و چه در غرب، به اسلام بتازند و برای فریب زنان و دختران مسلمان و حتی مردان ناآگاه مسلمان به‌نوعی تبلیغ کنند تا چنان پندارند که زنان در قوانین و فرهنگ اسلامی مورد تبعیض و ظلم قرار گرفته‌اند. دشمنان اسلام، از هر طبقه و نژادی، بیش از هر چیز به مسایٔل عقیدتی و اخلاقی و معنوی و فرهنگی اسلام تاخته‌اند تا به مسلمانان ناآگاه و غیرمسلمانان القا کنند که در اسلام مسایٔل بر مبنای خرافات و اوهام پایه‌گذاری شده است. درنتیجه بنای کرامت معنوی انسان به‌ویژه بنای خانواده اسلامی را در هم فرو ریزند و دیدگاه‌های دین اسلام را برای کسب سعادت دنیوی و اخروی انسان تخطیٔه نمایند.

علما و دانشمندان در رد شبهاتی که مغرضین به اسلام وارد کرده‌اند، کتاب‌های سودمندی نوشته‌اند و ادله خود را به منابع مختلفی از جمله قرآن و احادیث و سیره نبوی ارجاع داده‏اند. مولف کتاب به سبکی جدید، علاوه بر منابع فوق از منابع غیراسلامی واقع‌بین و نظرات مردم دنیای غرب- از هر طبقه و قشری- هم استفاده نموده است.

🔸نشر احسان
🔹مؤلف: مصطفی ابوالغیظ عبدالحی
🔸مترجم: محمود ابراهیمی
🔹سال چاپ: ۱۳۹۴
🔸قطع: وزیری
🔹تعداد صفحه: ۸۵۲

✨🛒»»ثبت سفارش 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن