کتب و ناشران

معرفی کتاب : سیرت ابراهیم در قرآن کریم

و پیام های تربیتی آن برای نسل جوان ما

آوای سنت : این کتاب به بررسی شاخصه‌های مختلف اخلاقی–دینی ابراهیم خلیل‌الله(ع) به‌عنوان یکی از پیامبران برجسته الهی پرداخته است و یکی از کتاب‌های مجموعه تدبر در قرآن نشر احسان نیز می باشد.

بی‌شک کامل‌ترین الگو حضرت محمد(ص) است اما اگر با تأمل به کتاب الهی بنگریم و سیرت خلیل خدا؛ ابراهیم(ع) و درخشش وی در عرصه‌های دعوت و اصلاح، مبارزات خستگی ناپذیر وی، استقامت در مواجهه با آزمون‌های مختلف زندگی و… را مورد مطالعه قرار دهیم بی‌شک تعبیر قرآن از آن بزرگوار که فرمود: «إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّهً نحل۱۲۰ » را تصدیق می‌کنیم. به‌قول شاعر: آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری.

در این اثر علمی تلاش شده تا به‌صورت واضح، مستدل و جذاب، سیرت حضرت ابراهیم(ع) در قرآن‌کریم مورد بحث قرار گرفته و پیام‌های تربیتی ارزنده آن برای نسل جوان روشن شود، بدان امید که راه به‌سوی اقتدای علمی به ایشان سهل‌تر و هموار‌تر گردد. شهرت ابراهیم(ع) در پرتو آثار و روایات تاریخی، شناخت اجمالی ابراهیم(ع) در پرتو آیات قرآنی، ویژگی‌های ابراهیم(ع) در پرتو آیات قرآنی، تفسیر ملت ابراهیم(ع) در آیات قرآن، مصادیق ملت ابراهیم(ع)، ابراهیم(ع) و بنای مسجدالأقصی، صفات حضرت ابراهیم(ع) در قران کریم و نکات تربیتی، وفاداری به عهد و پیمان، تابلوی جامع از صفات ابراهیم(ع) در سوره نحل و… در این کتاب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌است.

🔸نشر احسان
🔹مولف: ضیاء احمد فاضلی
🔸سال چاپ: ۱۴۰۱
🔹قطع: رقعی
🔸تعداد صفحه: ۳۸۰

✨🛒»»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن